23. 9. 2011 | Mladina 38 | Kultura
Jasno in glasno je treba povedati, da se glavni avtorji uspešnega slovenskega teatra pišejo Pipan, Bebler, Poštrak, Hieng, Cetinski ...; povedati je treba, da so to ljudje, ki največ vedo o teatru, in da so oni tisti, ki bi morali biti glavni tvorci strategije.
Eduard Miler: "Na srečo me še nikoli ni pogoltnila kakšna politična stranka"
Gledališki režiser, ki nas udari naravnost v sredino čela
Gledališki režiser, ki vedno najde svojo posebno pot do bistva vsakokratnega dramskega komada, režiser, ki nas z vsako gledališko postavitvijo in s svojo estetiko udari naravnost v sredino čela. Vedno družbeno angažiran, vedno iščoč aktualni trenutek, najsibo v shakespearjanski drami, ruskem simbolizmu, nemškem postmodernizmu ali antični grški drami. Načelen, neizprosen do sebe in svoje okolice, tako kot je bil tudi v zgodnji mladosti, ko se je tako rekoč sam prebijal skozi labirinte mladostnih dogodivščin. Menjal šole in pri šestnajstih letih zapustil rojstno Ljubljano ter se odpravil k očetu v Nemčijo. Pravi, da je bil korak v svet težak zaradi psihedeličnega benda, ki ga je imel v Ljubljani. Glasba mu še danes pomeni vsaj toliko, če ne več kot gledališče. V Stuttgartu je končal študij dramske umetnosti in v preteklih tridesetih letih po Evropi zrežiral več kot sto predstav, v nekaj deset predstavah je tudi igral. Eduard Miler je 1. avgusta letos postal umetniški vodja SNG Drame Ljubljana.
Veliko režirate v Nemčiji, po Srednji Evropi in tako imenovanem Zahodnem Balkanu. Lahko iz tako široke mednarodne gledališke izkušnje bolje presodite, v kakšni kondiciji je slovensko gledališče?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.