Darja Kocbek

 |  Mladina 39  |  Ekonomija

Adria pripelje 10 odstotkov tujih turistov

Adria Airways je pomemben regionalni prevoznik, njen vpliv na gospodarstvo pa majhen

© Borut Peterlin

Ob iskanju rešitev za sanacijo letalske družbe Adria Airways je slišati primerjave z nekdanjo belgijsko letalsko družbo Sabena. Ta družba je šla v stečaj tudi zato, ker zaposleni v prepričanju, da jo bo država kot nacionalno letalsko družbe reševala za vsako ceno, niso hoteli popustiti pri svojih zahtevah v okviru programa za sanacijo. Sabeno je nato nasledila družba Brussels Airlines, ki kot vmesna različica med nacionalno letalsko družbo in nizkocenovnim prevoznikom uspešno posluje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Darja Kocbek

 |  Mladina 39  |  Ekonomija

© Borut Peterlin

Ob iskanju rešitev za sanacijo letalske družbe Adria Airways je slišati primerjave z nekdanjo belgijsko letalsko družbo Sabena. Ta družba je šla v stečaj tudi zato, ker zaposleni v prepričanju, da jo bo država kot nacionalno letalsko družbe reševala za vsako ceno, niso hoteli popustiti pri svojih zahtevah v okviru programa za sanacijo. Sabeno je nato nasledila družba Brussels Airlines, ki kot vmesna različica med nacionalno letalsko družbo in nizkocenovnim prevoznikom uspešno posluje.

Robert Sever, direktor združenja za promet pri GZS, razlaga, da družbo Adria Airways na združenju za promet ocenjujejo kot pomembnega regionalnega prevoznika, ki kljub zaostrenim finančnim razmeram zagotavlja visoko raven svojih storitev in pričakovano varnost potnikov. »Verjamemo tudi, da bi Adria Airways lahko z uresničitvijo zastavljenih projektov novega poslovodstva, ki pomenijo predvsem partnersko povezovanje z drugimi letalskimi družbami in razširitev ponudbe ter s tem povečanje prihodkov, na dolgi rok poslovala dobro. Glede predvidene sanacije družbe, ko so banke in država že dale zeleno luč in ocenile, da družba ima potencial, verjamemo, da bo tudi med sindikati oziroma pri vseh zaposlenih prevladal razum in Adria ne bo šla v stečaj,« pravi Sever. Ne more pa povedati, kaj bi v Sloveniji pomenila ponovitev belgijskega scenarija, saj ga ne pozna.

Adria Airways bi lahko z uresničitvijo zastavljenih projektov novega poslovodstva na dolgi rok poslovala dobro.

So pa na združenju za promet pred časom zbirali podatke za analizo o pomenu Adrie Airways na gospodarstvo. Ker so statistični podatki o letalskem oziroma zračnem prevozu v Sloveniji zanemarljivo nizki, saj je količina naloženega in razloženega blaga na slovenskih letališčih leta 2009 znašala le 6000 ton, je vpliv na gospodarstvo temu primeren, vendar je to razumljivo, saj letalski prevoz blaga ni nikoli pomenil strateške panoge v logistiki za slovensko, pa tudi ne za sosednje gospodarstvo, pravi Robert Sever. Količina vsega blaga, prepeljanega po železnici v Sloveniji, je leta 2009 dosegla nekaj manj kot 17,9 milijona ton, po cestah nekaj manj kot 73,6 milijona ton, v pristanišču pa so natovorili in raztovorili dobrih 12 milijonov ton blaga.

»Največji vpliv Adrie Airways prepisujemo tako panogi turizma. Poleg domačih turistov in poslovnežev po grobi oceni v Slovenijo pripelje 10 odstotkov tujih turistov,« nam je pojasnil Sever. Na ljubljansko letališče je leta 2009, podatki za leto 2010 še niso na voljo, z mednarodnimi prihodi prispelo nekaj manj kot 542 tisoč potnikov, turistične organizacije pa so v tem letu v Sloveniji zabeležile dobrih 1,6 milijona tujih turistov. Pri tem je treba izvzeti turiste iz sosednjih držav, ki so verjetno pripotovali z drugimi prevoznimi sredstvi, nekaj turistov so pripeljale tudi tuje letalske družbe.

Sabena, v kateri je imela belgijska vlada 50,5-odstotni lastniški delež, je bankrotirala leta 2001, ko je imela okoli 2 milijardi evrov dolgov. Sabena je bila ustanovljena leta 1923, pred bankrotom je bila ena od zaščitnih znamk belgijske države. Februarja leta 2002 je skupina belgijskih investitorjev (podjetij, finančnih institucij), pa tudi valonska in flamska regionalna vlada, ustanovila družbo Brussels Airlines, ki se je leta 2006 združila z nizkocenovnim Virgin Express.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.