Damjana Kolar

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  1. zapoved

Murder, My Sweet

Razstava Mete Grgurevič in Urše Vidic, od 21. oktobra do 10. novembra

© Nada Žgank

V okviru festivala Mesto žensk bodo 21. oktobra ob 19. uri v ljubljanski Galeriji Vžigalica odprli razstavo Mete Grgurevič in Urše Vidic z naslovom Murder, My Sweet. Vizualni umetnici od leta 2010 intenzivno ustvarjata skupne projekte (v isti galeriji sta že predstavili projekt Flowers are Inherently Disgusting, v novomeški Galeriji Simulaker pa projekt Deadly Kiss Me) in sodelujeta tudi na skupinskih razstavah. Tokrat bosta predstavili projekt, ki je remake filma noir, pri čemer bosta medij gibljive filmske podobe zamenjali za galerijski ambient. Režiserki, ki za svojo pripoved ne potrebujeta filmske kamere, bosta inscenirali polnokrvno doživetje, nekakšen prostorski hommage filmu, ki bo na gledalca učinkoval tako s poudarjenim psihološkim nabojem kot tudi s prepričljivo vizualno strukturo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Damjana Kolar

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  1. zapoved

© Nada Žgank

V okviru festivala Mesto žensk bodo 21. oktobra ob 19. uri v ljubljanski Galeriji Vžigalica odprli razstavo Mete Grgurevič in Urše Vidic z naslovom Murder, My Sweet. Vizualni umetnici od leta 2010 intenzivno ustvarjata skupne projekte (v isti galeriji sta že predstavili projekt Flowers are Inherently Disgusting, v novomeški Galeriji Simulaker pa projekt Deadly Kiss Me) in sodelujeta tudi na skupinskih razstavah. Tokrat bosta predstavili projekt, ki je remake filma noir, pri čemer bosta medij gibljive filmske podobe zamenjali za galerijski ambient. Režiserki, ki za svojo pripoved ne potrebujeta filmske kamere, bosta inscenirali polnokrvno doživetje, nekakšen prostorski hommage filmu, ki bo na gledalca učinkoval tako s poudarjenim psihološkim nabojem kot tudi s prepričljivo vizualno strukturo.

Več o razstavi nam je povedal avtor spremnega besedila v katalogu Matjaž Brulc: “Meta Grgurevič in Urša Vidic sta se v nekaterih starejših skupnih umetniških projektih lotevali tematiziranja ženskosti v popularni kulturi. Čeprav je tipični junak filma noir ciničen, zatežen in razočaran mačo, se v epicentru njune pripovedi tudi tokrat znajde ženska. Drzna, zapeljiva in amoralna femme fatale. K bogatemu izročilu popularne kulture se avtorici tokrat vračata predvsem skozi jezik forme: njuno delo je v prvi vrsti raziskava specifičnega vizualnega jezika, raziskava možnosti njegove premestitve iz filma v likovno inscenacijo. Posledica je dramatično doživetje, ki gledalcu tukaj in zdaj znova ponudi izkušnjo filma noir; ta je zdaj tridimenzionalen, kljub temu pa ostaja črno-bel.”

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.