9. 12. 2011 | Mladina 49 | Kultura
Marko Mandić, gledališki in filmski igralec
Prvak ljubljanske Drame. Drzen iskalec popolnega umetniškega izraza. Ekshibicionist, narcis, norec, intelektualec, žival, egoist in perfekcionist - vse to mu nalepijo. In, resnici na ljubo, vse to tudi je.
© Borut Krajnc
V trilogiji soloperformansov Ekstrakt Mandić, Viva Mandić in Mandićstroj, zadnjem delu, ki je poleti nastal v režiji Bojana Jablanovca v produkciji neodvisnega gledališča Via Negativa (od decembra bo predstava na ogled v Mali Drami), Marko Mandić, igralec ljubljanske Drame, tematizira naravo igralskega poklica. Ponuja premislek o „bistvu“ igralca onkraj vlog in oblačil, ki si jih nadene v predstavah. Občinstvu postavi na ogled igralca samega, „stroj za proizvodnjo emocij“. Neizprosno razgali vse osebne in poklicne izzive, včasih tudi travme, s katerimi imajo opraviti igralci, ko morajo - vsak dan znova - s svojimi upodobitvami dramskih junakov pričarati gledalcem različna razpoloženja in se spuščati po čustvenih rollercoasterjih. Igralci ne morejo „sleči“ kože svojih nekdanjih vlog. Koščki preteklih „življenj“ iz predstav ostajajo in živijo v njih, prisotni so tudi v njihovih prihodnjih vlogah in njihovem zasebnem življenju. Zato je trilogija pravzaprav krik igralca, tudi Mandića, na odru navadno „prezrtega“, čeprav je on tisti, ki se ponuja na pladnju, „samega sebe muči, se sili v različne skrajnosti, v umetniško shizofrene situacije“, kot pravi.
Zato je trilogija zgodba o igralcu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.