Petra Tihole

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Plošča

The Black Keys: El Camino

2011, Nonesuch Records

+ + + + +

Ameriški duet The Black Keys je svoje začetke izrisal leta 2002. Izredno uspešna, v Ohiu odraščajoča kreativna naveza že od takrat odločno posega po elementarnih rockovskih obrazcih in fanta to dokazujeta tudi s tokratno ploščo. Potem ko sta bila od izida zadnjega albuma neprestano na poti, sta po turneji nadaljevala ustvarjalni trenutek in se zapodila v studio.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Petra Tihole

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Plošča

+ + + + +

Ameriški duet The Black Keys je svoje začetke izrisal leta 2002. Izredno uspešna, v Ohiu odraščajoča kreativna naveza že od takrat odločno posega po elementarnih rockovskih obrazcih in fanta to dokazujeta tudi s tokratno ploščo. Potem ko sta bila od izida zadnjega albuma neprestano na poti, sta po turneji nadaljevala ustvarjalni trenutek in se zapodila v studio.

Njun sedmi dolgometražec je tako nekakšno logično nadaljevanje uspešnega ploščka Brothers, ki ga je dvojec izdal lani. Da fanta iz Akrona navdušujeta širše množice, dokazuje to, da so njuni koncerti razprodani, še preden se odpravita na pot. Patrick Carney na bobnih in Dan Auerbach na kitari in vokalih postrežeta z glasbeno in lirično čvrstim albumom, ki prinaša 11 novih skladb. Za produkcijsko mizo je poleg dvojca sedel njun prijatelj, glasbeni producent Brian Joseph Burton a.k.a. Danger Mouse, ki je letos poskrbel tudi za odličen ’špageti vestern’ album Rome. Fanta, ki sta v zadnji dekadi zakorakala globoko v samo jedro ameriške glasbene zapuščine, sta večkrat dokazala, da dobro razumeta bistvo rocka, rock’n’rolla, bluesa, westerna ter ritem in bluesa, in te dokaze tudi utrdila. A svoje ustvarjanje sta tokrat na produkcijski ravni popeljala na povsem novo, veliko bolj ’spolirano’ raven s precej bolj rafinirano zvočno sliko. Album vehementno streže z dobrim odmerkom črnega humorja. Spregovori o temah, kot so strta ljubezen, pohlep in nemoč.

Dvojec The Black Keys na novi ravni z veliko bolj rafinirano zvočno sliko.

Dvojec The Black Keys na novi ravni z veliko bolj rafinirano zvočno sliko.
© Nonesuch

Te teme sta sicer načela že na plošči Brothers, nekakšnem slavospevu svojemu prijateljstvu, ki je bilo zaradi vmešavanja bobnarjeve žene v preteklosti na preizkušnji. Skoraj sta končala skupno pot, a nazadnje je kratko potegnila ona. Fanta namreč usodi ne puščata prostih rok, temveč jo krojita. Z drznimi, odločnimi komadi nas popeljeta na 40-minutno zvočno popotovanje. Spravljivo začneta s poskočnim orgelskim komadom Lonely Boy, najavnim singlom albuma s prepoznavnim beatom, ki se na polovici v skladbi Run Right Back ponovno pojavi. Zgodbo ves čas razvijata na glasbeni in lirični ravni, dokler odločnega, pozitivno naravnanega, melodičnega albuma z obilico iskrenosti ne pripeljeta do zmagovitega konca. Iz besedil in vizualnega medtem špricata humor in samoironija. Tega jima ne primanjkuje. Pred izdajo novega LP-ja sta tako objavila kratek antioglas, v katerem Bob Odenkirk, lik popularnega odvetnika Saula Goodmana iz televizijske serije Kriva pota, prodaja rabljeni enoprostorec – El Camino. Duet The Black Keys v ritmu večne, zaletave mladosti novi album s številnimi punk in rockabilly vzorci pripelje do konca, kot da bi poslušali glasbo za film ceste. Rezultat? Fanta El Camino furata odlično.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.