Vanja Pirc

 |  Mladina 51  |  Družba

Trenirke, Urška in policist s solzivcem

Kako so viralne objave zaznamovale leto 2011

Pepper Spraying Cop napada Beatle

Pepper Spraying Cop napada Beatle
© Arhiv Mladine

V nedeljo, 11. decembra, se je na nacionalni televiziji zgodil precedens: eden od nastopajočih je ves čas oddajanja v živo preživel v trenirki, pa ni šlo za športno oddajo. Trenirko je oblekel Jonas Žnidaršič, s svojo opravo je gledalcem sporočal, da nasprotuje nestrpnosti, ki jo je zoper »trenirkarje« zasejal zapis na spletni strani SDS.

Jonasov manever je vreden pozornosti tudi zato, ker je pobuda, ki je Slovenijo za nekaj časa spremenila v eno samo veliko trenirko, vzklila le nekaj ur pred njegovim nastopom. Na Twitterju je v žgoči debati padel predlog, da se vsi, ki nasprotujejo diskvalifikaciji posameznih skupin ljudi, protestno oblečejo v inkriminirana oblačila in se ovekovečijo na fotografiji. Usul se jih je cel plaz, dan zatem pa je bil tudi trenirkarski javni shod proti nestrpnosti. Slovenska mini revolucija ni imela epskih razsežnosti, je pa pokazala, kako vplivne so lahko ideje, ki kot virus zaokrožijo prek interneta.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 51  |  Družba

Pepper Spraying Cop napada Beatle

Pepper Spraying Cop napada Beatle
© Arhiv Mladine

V nedeljo, 11. decembra, se je na nacionalni televiziji zgodil precedens: eden od nastopajočih je ves čas oddajanja v živo preživel v trenirki, pa ni šlo za športno oddajo. Trenirko je oblekel Jonas Žnidaršič, s svojo opravo je gledalcem sporočal, da nasprotuje nestrpnosti, ki jo je zoper »trenirkarje« zasejal zapis na spletni strani SDS.

Jonasov manever je vreden pozornosti tudi zato, ker je pobuda, ki je Slovenijo za nekaj časa spremenila v eno samo veliko trenirko, vzklila le nekaj ur pred njegovim nastopom. Na Twitterju je v žgoči debati padel predlog, da se vsi, ki nasprotujejo diskvalifikaciji posameznih skupin ljudi, protestno oblečejo v inkriminirana oblačila in se ovekovečijo na fotografiji. Usul se jih je cel plaz, dan zatem pa je bil tudi trenirkarski javni shod proti nestrpnosti. Slovenska mini revolucija ni imela epskih razsežnosti, je pa pokazala, kako vplivne so lahko ideje, ki kot virus zaokrožijo prek interneta.

Večina spletnih hitov neizogibno dobi tudi svoje zabavne odvode. Med drugim je v slovenskih omrežjih zaokrožila parodija na odlomek iz filma Propad, kjer Adolf Hitler v originalu vsakič znova v navalu besa ugotovi, da je dokončno poražen, s pomočjo podnapisov v vseh mogočih jezikih pa podoživlja številne druge realne in izmišljene dogodke. Tokrat se je v slovenščini hudoval nad tem, da nikjer več ne more kupiti trenirke, teden dni prej pa nam je razkril povolilno počutje Janeza Janše.

Tovrstni izdelki, ki so zasnovani zato, da bi prek interneta dosegli čim več naslovnikov, ne naletijo vedno na naklonjenost. To je na svoji koži občutila slovenska vlada, ki je pred referendumom o pokojninski reformi naročila filmček z Urško Čepin. Nalepili so ga na internet, starleta pa je naletela na odpor in zgražanje.

Zunaj političnega spektra smo si Slovenci letos množično prepošiljali povezavo na diplomsko nalogo o bureku, nekateri so izvajali planking, pri katerem sodelujoči ležijo z rokami ob telesu in obrazom, obrnjenim navzdol, na čim bolj nenavadnih krajih, in fotografijo tudi objavijo. Večino tovrstnih trendov je k nam zaneslo iz tujine, kjer so bile hit izpeljanke iz trapastih izjav Charlieja Sheena in rimejki golih fotografij Scarlett Johansson (te so sprožile scarlettjohanssoning), zlasti v ZDA pa jih je obsedel tudi tebowing. Gre za pokleke, ki na vso moč spominjajo na pozo Rodinovega Misleca in so dobili ime po igralcu ameriškega nogometa Timu Tebowu, ki po vsaki odlično izpeljani akciji sredi igrišča poklekne na eno koleno, skloni glavo in moli.

Ena izmed v svetovnem merilu najbolj odmevnih spletnih »okrožnic« leta 2011 kljub vsemu ni nastala zaradi zabave, temveč kot družbeni angažma proti prekoračitvi policijskih pooblastil. Potem ko se je neki policist z ogromnimi količinami solzivca spravil nad podpornike gibanja Zavzemimo Wall Street, se je v opomin njegova podoba s sprejem vred znašla na številnih fotomontažah motivov iz zgodovine, umetnosti in pop kulture. »Pepper Spraying Cop« je tako s solzivcem napadel sodelujoče pri Jezusovi poslednji večerji ali pa Beatle na znamenitem prehodu za pešce Abbey Road.

»Če bi se gospod Košir v kiklico oblekel, pa plesal ples naših nogometašev, kadar zadenejo gol, in rekel, da podpira pokojninsko reformo, bi bil večji efekt."
Vladni komunikator pod Janševo vlado Anže Logar, v Pogledih Slovenije, o načinu pritegovanja pozornosti, cenejšem od Urške Čepin

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.