Vanja Pirc

 |  Mladina 11  |  Družba

Pripni si kaj lepega

Zakaj Pinterest trenutno velja za eno najzanimivejših spletnih družbenih omrežij?

Pinterestova množica fotografij, ilustracij, slik in drugih podob

Pinterestova množica fotografij, ilustracij, slik in drugih podob
© Pinterest

Model za sladoledne lučke v obliki jadrnice. Sova, izrisana s kavnimi zrni. Zavitek z vaniljevim pudingom in cimetom. Inštalacija iz roza samolepilnih lističev. Žurplac za piknik. Svetla in prostorna dnevna soba. Perfektna siva torba z rjavimi ročaji. Črn plašč. Naslovnica najljubšega grafičnega romana. Poster najljubšega filma. Novo delo dobro znane ilustratorke. Duhovito delo povsem na novo odkritega oblikovalca. Fantovska ura, ki bi jo zlahka nosilo še tako nefantovsko dekle.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 11  |  Družba

Pinterestova množica fotografij, ilustracij, slik in drugih podob

Pinterestova množica fotografij, ilustracij, slik in drugih podob
© Pinterest

Model za sladoledne lučke v obliki jadrnice. Sova, izrisana s kavnimi zrni. Zavitek z vaniljevim pudingom in cimetom. Inštalacija iz roza samolepilnih lističev. Žurplac za piknik. Svetla in prostorna dnevna soba. Perfektna siva torba z rjavimi ročaji. Črn plašč. Naslovnica najljubšega grafičnega romana. Poster najljubšega filma. Novo delo dobro znane ilustratorke. Duhovito delo povsem na novo odkritega oblikovalca. Fantovska ura, ki bi jo zlahka nosilo še tako nefantovsko dekle.

Približno tako je videti neskončno klikanje po Pinterestu, enem ta hip najbolj vročih spletnih družbenih omrežij, ki so ga nekateri največji tuji mediji, od revije Time do televizije CNN, razglasili za eno najpomembnejših spletnih strani in aplikacij leta 2012. Čeprav obstaja že dve leti, se mu je zares začelo dogajati šele zadnjega pol leta, ko se je število njegovih uporabnikov povečalo za 400 odstotkov, samo prejšnji mesec pa ga je obiskalo okoli 11 milijonov uporabnikov. Pinterestov obisk je sicer še precej manjši od tistega, ki ga imata velikana Facebook in Twitter, a trend je očiten in poznavalci se že nekaj časa sprašujejo, zakaj je nenadoma postal takšen hit. Navsezadnje ni ne prva ne edina spletna zbiralnica.

Tako je, Pinterest je pravzaprav spletna zbiralnica. A drugače od drugih sorodnih strani, ki na enem mestu omogočajo denimo zbiranje zanimivih povezav na spletne strani, omogoča izključno zbiranje lepih, navdihujočih, zabavnih in uporabnih slik. Deluje tako, da uporabniki na svoje profile nalagajo in z virtualnimi žebljički pripenjajo (pinnajo) fotografije, ilustracije in druge podobe, ki so jim všeč, in jih hkrati ponujajo na vpogled drugim, ti pa lahko tiste, ki so jim všeč, prepripnejo (repinnajo) na svoje profile. Tako nastaja na tisoče različnih, a med seboj prepletenih osebnih zbirk z neskončno veliko podobami, ki pa kljub vsemu še vedno ohranjajo podatke o izvoru posameznih podob. Nekateri sicer menijo, da njihov izvor kljub vsemu ni dovolj jasno viden, sploh pri podobah z drugih spletnih strani, zato je Pinterest zadnje čase tarča žolčnih polemik o avtorskih pravicah.

Ne glede na to, njegova priljubljenost raste. Morda tudi zato, ker je Pinterest deloma podoben Facebooku: uporaba je preprosta, vsebino pa ustvarjajo in poganjajo kar uporabniki sami. Kljub vsemu je med njima ključna razlika. Profili na Facebooku naj bi večinoma odsevali posameznikovo resnično življenje, na Pinterestu pa odsevajo posameznikove želje. Prav zato, ker naj bi predstavljal nekakšen pobeg iz resničnosti, se poznavalci poigravajo s hipotezo, ali ne gre Pinterestovega trenutnega vzpona deloma pripisati tudi slabim gospodarskim razmeram, v katerih si lahko marsikdo privošči še manj kot prej. Brskanje po Pinterestu je zastonj in večini uporabnikov zadošča že, da se nagledajo stvari, ki so jim všeč. Brskanje se torej praviloma ne konča z nakupom. Res pa je, da uporabnike podobe včasih tako posrkajo, da po njih klikajo ure in ure.

Katja Nared, ustanoviteljica Peperminta, enega naših najbolj znanih blogov, ki spodbuja in podpira ustvarjalnost, pravi, da Pinterest uporablja predvsem zato, ker lahko na enem mestu najde zanimive fotografije, navdih za naredi-sam projekte, ki se jih pogosto loteva, pa tudi za objave na blogu in novinarsko delo v službi. »Skratka, Pinterest je zame predvsem vir navdiha oziroma prostor za skladiščenje lepih slik. Vidim ga kot neki zasanjan, life-style medij,« ugotavlja. Tudi Živa Jalovec, ki se poklicno ukvarja s skrbništvom družbenih omrežij, Pinterest po letu dni redne uporabe vidi kot nekakšno zatočišče, lep kotiček na spletu. »Tako kot imaš morda doma poličko najljubših predmetov ali steno, polepljeno z najljubšimi podobami ali obešenimi fotografijami in slikami, imaš na spletu to na Pinterestu,« je prepričana.

»Tako kot imaš morda doma poličko najljubših predmetov ali steno, polepljeno z najljubšimi podobami ali obešenimi fotografijami in slikami, imaš na spletu to na Pinterestu.«

Jalovčeva razloge za uspeh Pinteresta vidi v tem, da za komunikacijo skrbi skoraj izključno z vizualno komponento. Drugače od nekaterih drugih družbenih omrežij je tudi zelo pregleden, kar se tiče starejših objav. »Pinterest poleg tega zadnje čase vse bolj postaja poslovno orodje (kot marketinški in PR-kanal), prek njega je mogoče izpeljati natečaje, še najlaže pa promocijo prek njega gradijo fotografi, ustvarjalci nakita, obrtniki, oblikovalci in notranji opremljevalci. Izkazal se je koristnega tudi za prodajo prek spleta in za množične medije,« ugotavlja Jalovčeva.

Pinterest nekateri še vedno vidijo kot spletno stran, kjer si predvsem ženske, te so resda njegove večinske uporabnice, izmenjujejo fotografije tortic in Davida Beckhama v spodnjem perilu. A njegove bliskovito naraščajoče zbirke podob ne gre spregledati. Navsezadnje je na nekaterih tematskih področjih, denimo pri opremljanju stanovanj, že presegla prav tako zajetno slikovno zbirko, ki jo premorejo Googlove Slike.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.