Goran Kompoš

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

Nina Kraviz: Nina Kraviz

2012, Rekids

+ + + + +

Pompozne napovedi tipa ’eden najbolj pričakovanih elektronskih albumov leta 2012’ je navadno treba jemati previdno, sploh ko gre za glasbo v kontekstu klubske elektronike. Še bolj takrat, ko gre – kot pri Nini Kraviz – za albume ustvarjalcev z zvezdniškim potencialom.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

+ + + + +

Pompozne napovedi tipa ’eden najbolj pričakovanih elektronskih albumov leta 2012’ je navadno treba jemati previdno, sploh ko gre za glasbo v kontekstu klubske elektronike. Še bolj takrat, ko gre – kot pri Nini Kraviz – za albume ustvarjalcev z zvezdniškim potencialom.

Priljubljenost pač pogosto terja davek v obliki prilagajanja pričakovanjem klubske publike. Moskovske didžejke, producentke in pevke resda še ne moremo postaviti v druščino največjih klubskih zvezdnikov, toda Kravizeva je nedvomno na dobri poti, da se jim kmalu pridruži.

Svojo prvo dvanajstinčnico je objavila pred tremi leti, sledili so didžejevski nastopi po svetovnih klubskih središčih – letos denimo tudi na barcelonskem festivalu Sonar. Tja so jo najprej povabili predstavniki Red Bullove glasbene akademije na svoj oder, toda Rusinja je organizatorje tako očarala, da so jo postavili še na osrednje prizorišče. Izkušenj z didžejanjem ji ne manjka. Ljubezen do house glasbe jo je iz rodnega Irkutska pripeljala v Moskvo, kjer se je uveljavila kot ena najdejavnejših didžejk, njeni atmosferični seti pa so ji pozneje odprli tudi vrata v Evropo in New York. Tam jo je pod streho sprejela cenjena založba Underground Quality, še pred tem pa so ji skladbe objavili pri britanski, za plesno elektronsko glasbo specializirani založbi Rekids, pri kateri je letos izdala tudi dolgometražni prvenec, naslovljen z njenim imenom.

Nina Kraviz, didžejka z izjemnim občutkom za ustvarjanje bogate atmosfere z najmanjšimi sredstvi.

Nina Kraviz, didžejka z izjemnim občutkom za ustvarjanje bogate atmosfere z najmanjšimi sredstvi.
© Rekids

Kravizeva z njim ostaja v deep housu ali še raje nekje na njegovih obronkih, kjer se subtilni, pulzirajoči house ritmi prelivajo v odtenke in izpeljanke raznoterih elektronskih muzik. Zanese jo v nove klubske pogruntavščine, kot je footwork, z vokali se loti popoidne elektronike, njen izvrstni občutek za ustvarjanje poznonočne atmosfere pa v najlepši podobi zaživi v skladbah z urbano-ambientalnim predznakom. Tega zaznamuje občutek izolacije, osame (njena izkušnja didžejanja), hkrati pa navdih najde v izkušnji (starošolskega) rejva. Skladbe so slišati kot odmev plesnega hedonizma, ki ostane in počasi zamira v ušesih še dolgo po odhodu iz kluba. Minimalistična analogna sintetična zvočna podoba ves čas referira pionirsko elektronsko dogajanje iz Chicaga in Detroita, kljub temu pa plošča ponudi močno pomlajeno, na trenutke celo trendovsko glasbeno avanturo. Kravizeva, čeprav ustvarjalka, ki je šele na začetku producentske kariere, pokaže izjemen občutek za ustvarjanje bogate atmosfere z najmanjšimi sredstvi, česar so sposobni le največji mojstri elektronskega minimalizma, hkrati pa ve, kako svojo glasbo skozi pop senzibilnost približati tudi širšemu občinstvu. Njen prvenec zato povsem upraviči visoka pričakovanja, mirno pa ga lahko umestimo tudi med najlepše elektronske albume zadnjih let.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.