Goran Kompoš

 |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

Fulgeance: Step-Thru

+ + + +

2012, RX:TX

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

+ + + +

2012, RX:TX

Francoski producenti že dobrih deset let veljajo za eno od dominantnih sil svetovne klubske elektronike. To je nedvomno lep dokaz plodnosti francoskega elektronskega okolja, pa čeprav od protagonistov pogosto slišimo, da kake oprijemljive klubske scene tam pravzaprav ni. Na ravni klubskega dogajanja morda res ne, se pa ustvarjalna kontinuiteta lepo vidi iz kopice plošč, ki francosko sintetiko iz leta v leto ohranjajo v vrhu elektronske glasbene ponudbe.

Ko je tamkajšnja najprodornejša založba Ed Banger pred dobrimi petimi leti v svojem varstvu zbrala dobršen del producentov in precej poenotila zvočno podobo, so nekateri napovedovali, da se utegne trendovska novost kmalu izpeti, a se vsaj za zdaj to k sreči (še) ni zgodilo. Daft Punk, Justice, SebastiAn, Mr Oizo, zimzeleni Laurent Garnier in nekateri drugi so svojo glasbo popeljali celo ven iz majhnih klubskih prostorov, ob njih pa so se pojavili številni novi producenti, ki francoski elektroniki vitalnost še naprej narekujejo tudi v podtalju.

Sicer drži, da lahko v glasbi teh producentov že na prvi posluh prepoznamo francoski izvor, ki ga je z dolgometražnim prvencem Homework pred 15 leti zacementiral dvojec Daft Punk. Toda velik del ustvarjalcev je tem smernicam nadel novo preobleko in jih skozi nove elektronske pojave precej posodobil. Tej logiki z drugim albumom Step-Thru sledi tudi Pierre Troel alias Fulgeance, ki je kljub razmeroma kratki karieri že opozoril nase.

Fulgeance z lepo zaokroženim albumom, ki je izšel pri revitalizirani domači založbi RX:TX.

Fulgeance z lepo zaokroženim albumom, ki je izšel pri revitalizirani domači založbi RX:TX.
© RX:TX

Skupaj s prepoznavnejšima Ghislainom Poirierjem in Débruitom sestavlja jedro butične pariške založbe Musique Large, specializirane za glasbo, ki se spogleduje s hiphopom, hkrati pa navdih črpa iz zapuščine plesne elektronske glasbe. Na lanskem dolgometražnem debiju To All of You je Fulgeance ritme lomil na basovskih podlagah, s to ploščo pa predstavi svež hibrid hiphopa in zvedave elektronike. Tam, kjer se mu pridružita emsija Fresh Daily in MC Yinka, bi vzporednice lahko vlekli z druženji raperjev in downtempovcev, še več je podobnosti z upočasnjenimi electro nauki Mr Oiza in s samosvojim housom, kot ga je gojil dvojec Daft Punk na začetku delovanja.

Toda Fulgeance te reference spretno zapakira v sodoben kontekst in jih splete, to je najpomembnejše, v skladbe z glavo in repom, ki stojijo same zase, kar je pri sorodnih ploščah danes prej izjema kot pravilo.

Step-Thru zato ponudi razgibano poslušanje tudi skozi prizmo lepo zaokroženega albuma, ki je za nameček izšel pri revitalizirani domači založbi RX:TX. Verjetno je še prezgodaj napovedovati, ali bo to sodelovanje pustilo trajnejše sledi, je pa nedvomno lepa spodbuda tudi za domače producente.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.