Večni nomad
Wagnerjev Leteči Holandec je v režiji Matjaža Bergerja po skoraj 30 letih spet zaživel na ljubljanskem odru
Po Wagnerju naj bi zaljubljenca doživela zveličanje v smrti, a Berger ju spusti kar v »pekel«.
© Darja Štravs Tisu
V vsej zgodovini glasbe najverjetneje ni bilo tako kontroverznega glasbenika, kot je Richard Wagner. Eden ključnih ustvarjalcev operne zgodovine s svojim delom in življenjem pomeni nekakšno utelešeno protislovje. V mladosti je bil revolucionar, kasneje pa antisemit, kar ga ni oviralo, da med svoje prijatelje in sodelavce ne bi štel tudi številnih znanih Judov ter se ob tem spraševal, ali morda tudi sam ni judovskega rodu, saj do konca ni bil prepričan, kdo je njegov oče. Ker so njegova dela, ki jih je Nietzsche označil za histerična, navduševala naciste, si je prislužil celo naziv protonacista, predhodnika nacistov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.