Pretenciozna žanrska reciklaža
Skupina Kraak & Smaak se je po priznanih glasbenih festivalih oglasila še v Kinu Šiška
Zasedba Kraak & Smaak deluje kot kakšna zabavljaška skupina s konca osemdesetih let.
Vsakoletna januarska inflacija glasbenih dogodkov je postala že stalnica na domačem koncertnem prizorišču, vendar so se koncerti letos začeli nekoliko premikati v drugo polovico meseca, ko so številni klubi ponudili skromno, a še dokaj pestro ponudbo glasbenih presenečenj.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Zasedba Kraak & Smaak deluje kot kakšna zabavljaška skupina s konca osemdesetih let.
Vsakoletna januarska inflacija glasbenih dogodkov je postala že stalnica na domačem koncertnem prizorišču, vendar so se koncerti letos začeli nekoliko premikati v drugo polovico meseca, ko so številni klubi ponudili skromno, a še dokaj pestro ponudbo glasbenih presenečenj.
Ljubljanski Center urbane kulture Kino Šiška nam je tokrat ponudil skupino, ki je navzoče občinstvo odpeljala v plesne vode, saj je bilo treba nekoliko zaspano januarsko vzdušje popestriti z dobro dozo pozitivne energije. Kraak & Smaak je skupina treh didžejev in glasbenih producentov, ki so s spretnim mešanjem večinoma elektronskih žanrov zasloveli kot didžeji, nato pa tudi kot razširjena koncertna različica, ki je navduševala občinstvo na priznanih poletnih glasbenih festivalih.
A še preden je na oder stopila skupina Kraak & Smaak, se je s svojim projektom predstavila domača pevka Katja Šulc, in sicer z rezultatom pesniških delavnic na newyorški glasbeni akademiji New School. Katja Šulc je pela svoje, avtorske pesmi, pri tem pa sta ji pomagala DJ-operator Pier in jazzovski trobentač Igor Matković, iz česar je nastala izvirna mešanica sodobnih urbanih žanrov, z močnim vplivom jazza, soula, šansona in dubstepa ter pohvalnimi izleti v eksperimentalne vode.
Po zanimivem nastopu Šulčeve je oder zasedla zasedba Kraak & Smaak, ki je glasbeno in scensko delovala kot kakšna zabavljaška skupina s konca osemdesetih in začetka devetdesetih let – a Oscar de Jong, Mark Kneppers in Wim Plug so kljub temu dokazali, da je elektronska ali kakršnakoli glasba najboljša, kadar se izvaja v živo.
Glasbeniki Kraak & Smaak, ki so že izdali štiri albume avtorske glasbe, so se v zadnjem času iz didžejev prelevili v koncertne mojstre, kar so deloma dokazali tudi na ljubljanskem nastopu. Nikakor ne moremo oporekati njihovemu tehničnemu znanju, dobrim ritmom in vokalnim sposobnostim pevca, zlasti pa odlične pevke, vendar je bilo mešanje številnih glasbenih stilov nekoliko pretirano, kar je po daljšem poslušanju njihovega nastopa rezultiralo v precej ponavljajočih se in dolgočasnih obrazcih.
Poleg tega bi se skupina, ki toliko poudarja, da se občinstvo na njihovih nastopih neznansko zabava, morala nekoliko bolj potruditi in igrati malce dlje kot slabo uro in pol (skupaj z bisom). A pretenciozna mešanica funka, soula, breakbeata, lounga, housa in preostalih glasbenih derivatov, ki je občinstvo sprva motivirala z izrazito plesnimi ritmi, se je kljub kratkemu nastopu proti koncu dobesedno izpela, saj je priklicala v spomin številne izvajalce plesne glasbe s konca osemdesetih in začetka devetdesetih, ki so bili v tistem času veliko bolj zanimivi, kakor je zasedba Kraak & Smaak danes. Brez presežkov.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.