Še en teden domače glasbe
Komu so se odprla vrata v tujino in ponudile nove priložnosti?
Skupina Barely Modern bo nastopila na festivalu Sziget.
Drugi Slovenski teden glasbe (STG) si je po uspešni lanski izkušnji z okroglimi mizami, debatami in delavnicami ponovno prizadeval javnosti predstaviti širši pogled na glasbeni posel.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Skupina Barely Modern bo nastopila na festivalu Sziget.
Drugi Slovenski teden glasbe (STG) si je po uspešni lanski izkušnji z okroglimi mizami, debatami in delavnicami ponovno prizadeval javnosti predstaviti širši pogled na glasbeni posel.
Pestro festivalsko dogajanje so zaokrožili živi nastopi glasbenikov, ki jim želijo pomagati prodreti v tujino – za začetek na šest velikih tujih festivalov na prostem v naši bližnji okolici. Med 111 prijavljenimi, ki se večinoma šele prebijajo, so letos izbrali 12 skupin, ki so se v treh večerih občinstvu predstavile na treh ljubljanskih prizoriščih: v mali dvorani Kina Šiška, Orto baru in Menzi pri Koritu. Slednja se je izkazala za dobro popestritev, saj so se ob Ortu nastopajoči tam še najbolj sprostili. Predvsem pa so se tam lahko še najbolj izognili »pokaži kaj znaš« pasti, ki jo lahko predstavljajo kratki dvajsetminutni festivalski nastopi.
Za domače ljubljence so se pričakovano izkazali trashy elektro pop Napravi mi dete, ki so postregli z dovršenim in energičnim nastopom, spet dokazali, da se izvrstno znajdejo na odru, in si priborili tudi nastop na makedonskem festivalu Taksirat. Povabilo na kar dva tuja festivalska odra, srbskega Exita in dunajskega Waves Vienna, pa so dobili rockerji Kill Kenny, ki so znani po dobrih živih nastopih in angleških besedilih. In prav jezik očitno še naprej ostaja ključen pri odločitvah mecenov velikih festivalov.
Predstavniki madžarskega festivala Sziget so se odločili za kar dve zasedbi, za reggae projekt Mateja Brodarja – BRO, ki je postregel s solidnim nastopom, in logaško-ljubljansko navezo Barely Modern, ki je na STG nastopila že lani. Čeprav so se letos odrezali nekoliko boljše, pa je nastop pevca in kitarista Žige Petkovška, bas kitarista Mihe Kononenka in bobnarja Jana Viharja – med drugim so predstavili tudi kratek prerez skladb z lanskega kritiško dobro sprejetega prvenca – morda tudi zaradi neposrečeno izbrane lokacije, deloval nekoliko prazno, zato s svojim garažnim rokenrolom tokrat niso prepričali.
Komu od slovenskih glasbenikov bodo odprli vrata predstavniki hrvaškega Terranea in graškega Spingfestivala, nam do zaključka redakcije ni uspelo izvedeti. Med tistimi, za katere menim, da so ubrali prave note, pa gotovo velja omeniti vsaj žensko vokalno zasedbo Katice, ki je s pomočjo uigrane ritem sekcije neobremenjeno predstavila svoje priredbe ljudskih pesmi.
STG je dobra popestritev glasbenega dogajanja na naših tleh, vendar še vedno nekoliko bega vprašanje, komu je festival pravzaprav namenjen (glasbenikom, glasbenim novinarjem, glasbenim agentom, ljubiteljem glasbe ...). To je bilo opaziti tudi pri obisku, ki pa ga je letos gotovo okrnilo tudi siceršnje bogato domače glasbno dogajanje v zadnjih dneh, od dvodnevnega Protestivala na ljubljanskih ulicah do petkovega nastopa Kombinatk v Unionski dvorani in ne nazadnje odličnega nastopa Klemna Klemna in N’toka v Gala hali.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.