Darkstar: News from Nowhere
2013, Warp
Po vznemirjenju, ki so ga med glasbenimi kritiki (velikih in vplivnih medijev) povzročili prvi singli in dolgometražni prvenec londonskega tria Darkstar, je pravzaprav presenetljivo, da se ta do zdaj še ni znašel na radarjih širšega občinstva.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Po vznemirjenju, ki so ga med glasbenimi kritiki (velikih in vplivnih medijev) povzročili prvi singli in dolgometražni prvenec londonskega tria Darkstar, je pravzaprav presenetljivo, da se ta do zdaj še ni znašel na radarjih širšega občinstva.
Nič drugače ni z njegovo novo ploščo News from Nowhere, v kateri poznavalci že vidijo kandidata za katero od nagrad za letošnje najvid-
nejše glasbene dosežke, a ji statistika na YouTubu kljub temu za zdaj ne našteje več kot dobrih sto tisoč ogledov posameznih skladb/spotov. Za primerjavo – pri Jamesu Blaku (JB) in skupini Animal Collective (AC), brez katerih tako rekoč ni zapisa o novi plošči zasedbe Darkstar, se število klikov povzpne tudi do pet, celo deset milijonov.
Razlog je vsaj deloma verjetno to, da je Darkstar do nedavnega glasbo objavljal pri ožje profilirani založbi Hyperdub, zato se zdi prestop k neodvisni velikanki Warp dobra poteza. Toda razlike so kljub temu preočitne, to pa najbrž pomeni, da ta glasba preprosto (še) nima množičnega apila, pa čeprav se močno spogleduje s karnevalskim optimizmom Animal Collectiva in s soulovsko melanholijo Jamesa Blaka oziroma oboje celo preseže.
Darkstar – mojstrstvo hipnotičnih pop komadov
© Hayley Weir
Če ne bi poznali zakonitosti sodobnega glasbenega trga, bi iz tega lahko sklepali, da občinstvo pač ne potrebuje še enega Animal Collectiva in še enega Jamesa Blaka. Ker pa raznoteri kloni danes prosperirajo bolj kot kadarkoli prej, smo bliže resnici z razmišljanjem, da se v glasbi zasedbe Darkstar pojavi nepredvidljivost, ki poceni populizmu reče ne. To je minus za priljubljenost tria, a hkrati velik plus za navdušence, ki si za glasbo vzamejo čas.
Za ploščo News from Nowhere si je nedvomno treba vzeti čas. Zelo dober vtis sicer pusti že pri prvem poslušanju, toda njena razpoloženjska in zvočna večplastnost z vsako ponovitvijo razkrije nove produkcijske in zvočne zasuke. No, kreativcev, ki znajo izkoristiti potencial vrhunskih glasbenih studiev, danes ni malo, a zasedba Darkstar ima pomembno prednost pred večino. Triki v sodobni (pop) glasbi so tam vse prevečkrat zaradi trikov samih, londonski trio pa jih v svojo glasbo vpne subtilno in z njimi le še stopnjuje že tako mojstrsko dodelano in premišljeno podobo hipnotičnih, sanjavih pop komadov, ki za nameček presenetijo še s pisano izraznostjo.
Pod vplivom izjemnega vtisa, ki ga pusti album News from Nowhere, bi našli vzporednice s kultno – in v času izida spregledano – ploščo Pet Sounds zasedbe The Beach Boys. Z nekoliko več distance jo vidimo kot ploščo, ki bo zadovoljila nekdanje fene zasedbe Animal Collective. Realno pa gre za enega najlepših sintpop albumov v zadnjih letih in verjetno je le še vprašanje časa, kdaj ga bo pograbilo tudi širše občinstvo.
No, če bo imela na ustvarjalnost londonskega tria popularnost enak učinek, kot ga je imela na Animal Collective, je morda bolje, da Darkstar ostane (razmeroma) dobro varovana skrivnost.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.