12. 4. 2013 | Mladina 15 | Kultura
Slano-sladka ljubezen
Katja Šulc je na novem albumu intimna avtorska besedila ujela med globoke basovske linije in značilne reggae vibracije
Katja Šulc, Pier (levo) in Igor Matković (desno) na predstavitvi plošče v Gledališču Glej
Katja Šulc je izjemno karizmatična pevka z zapeljivimi očmi in šarmantnim glasom. To kreativno, radovedno in intuitivno dekle ste morda spoznali kot voditeljico oddaje Knjiga mene briga na nacionalni televiziji. Morda se vam je vtisnila v spomin, ko je pred petimi leti na prvencu Mila poezijo Mile Kačič mehko ovila v šansonske in jazzovske priredbe ter se pesnici poklonila z dobro sprejetim glasbenim hommageem. Pred dobrim letom in pol pa je širšo javnost nase opozorila tudi s skladbo Na poti domov, s katero je zmagala na Festivalu slovenskega šansona. Vsekakor je glasbenica, ki vnaša svežino na slovensko glasbeno sceno.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
12. 4. 2013 | Mladina 15 | Kultura
Katja Šulc, Pier (levo) in Igor Matković (desno) na predstavitvi plošče v Gledališču Glej
Katja Šulc je izjemno karizmatična pevka z zapeljivimi očmi in šarmantnim glasom. To kreativno, radovedno in intuitivno dekle ste morda spoznali kot voditeljico oddaje Knjiga mene briga na nacionalni televiziji. Morda se vam je vtisnila v spomin, ko je pred petimi leti na prvencu Mila poezijo Mile Kačič mehko ovila v šansonske in jazzovske priredbe ter se pesnici poklonila z dobro sprejetim glasbenim hommageem. Pred dobrim letom in pol pa je širšo javnost nase opozorila tudi s skladbo Na poti domov, s katero je zmagala na Festivalu slovenskega šansona. Vsekakor je glasbenica, ki vnaša svežino na slovensko glasbeno sceno.
Katja uspešno krmari med uglasbeno poezijo in sofisticiranim urbanim popom, kar dokazuje tudi z drugim albumom, naslovljenim Twisted Delight, ki ga je nedavno izdala pri založbi Celinka. Na njem je zaplula v nekoliko drugačne glasbene vode in v primerjavi z Milo ponudila še dostopnejši pop izdelek, na katerem avtorska besedila spaja z urbanimi glasbenimi podlagami z vplivom reggeaja, dubstepa, jazza, soula in sodobnega šansona.
Rdeča nit albuma je znova ljubezenska poezija, ki popelje skozi različna čustvena stanja. Le da Katja tokrat na posluh ponuja svoj slano-sladki pogled na ljubezen. Večina besedil je povezana z realnimi situacijami, kakšna pa tudi s hrepenenji in željami, saj ji je, ko piše besedila, najlažje brskati po emotivnih stanjih. Nastajati so začela leta 2007 na pesniških delavnicah v sklopu njenega enoletnega študija džezovskega petja na prestižni glasbeni akademiji The New School, Jazz & Contemporary Music v New Yorku, kjer jo je navdušila predvsem delavnica pisanja soneta. Tam je med prvimi nastala naslovna pesem albuma Twisted Delight.
Poleg avtorskih skladb je na album sicer uvrstila tudi dve, pogojno rečeno priredbi: jazz standard Comes Love in pa igrivo tradicionalno pesem iz latino sveta De Colores; od obeh si je sposodila le besedilo.
Ob nastajanju albuma so se nekoliko obogatile tudi njene glasbene izkušnje, saj je glasbo tokrat ustvarjala skupaj s producentom, didžejem Pierom (RootsInSession), pri nas dobro znanim promotorjem reggae in dub glasbe. Ideje sta si izmenjevala na daljavo, kar se je izkazalo za zanimiv ustvarjalen proces, ob katerem se je spletla prav posebna sinergija. Pier je vse skupaj pravzaprav zapeljal v klubske vode in poskrbel za produkcijo albuma, na katerem je deset skladb, ki gredo zlahka v uho.
To dokazujeta tudi prva dva singla, ki ju je med ljudi poslala že med nastajanjem plošče: I Love You You Scream in There Will Be Boys, skladbi sta se se nemudoma prijeli in sta zdaj že prava hita. Obe je pospremila s privlačnima videospotoma, za režijo katerih je poskrbel Miha Knific, ki je, kot pravi sama, vse ponesel na drugo raven, zato upa, da skupaj posnamejo tudi naslednjega.
Poleg čarobnih trenutkov, ki se zgodijo ob ustvarjanju glasbe, jo posebej veselijo živi nastopi. Potovati z glasbo je najlepše in v to jo še posebej vleče. Tujino je nekoliko okusila, nastopala je namreč že v Italiji, Španiji, Mehiki, in kot pravi sama, so bili odzivi povsod izjemni. Tokratno promocijsko turnejo, ki so jo začeli v Sarajevu, sicer še sestavljajo, računajo na pozno pomlad, poletje in jesen, poleg klubskih nastopov si želijo tudi nastopov na festivalih. Tja bi njen novi glasbeni projekt že na prvi posluh umestila tudi večina poslušalcev, a kot pravi, danes ni dovolj, da imaš vrhunski produkt, potrebni so tudi kanček sreče, naklonjen splet okoliščin in delo v to smer.
Pred kratkim smo jo lahko v žlahtnem prostoru ljubljanskega Gledališča Glej ujeli na promociji albuma, tam smo njeno avtorsko izvirnost in poetiko lahko preverili v živo in izkazalo se je, da je ekipa na nastopih še prodornejša kot na plošči. Še dodatno, eksperimentalno širino projektu daje jazzovski trobentač Igor Matković, ki je s Katjo v dvogovoru in poleg Murata gostuje tudi na albumu.
Lahko bi rekli, da je Katja nekakšen ’angelit’, vliva občutek elegance, zrelosti in miru. Na to, da bi bila pevka, je prvič resneje pomislila šele v študentskih letih, ko sta se s sestro potepali po Mehiki, kjer se je pravzaprav vse začelo. Tam je prvič stopila na oder in tja se vedno znova vrača. Pozen vstop v svet glasbe ima seveda svoje prednosti, zato ji je, kot pravi, danes jasno, kaj hoče, in gotovo je, da se je zapisala glasbi. Zdaj že nekaj časa snuje nov projekt, a o tem zaradi vraževerja še ne želi govoriti. Vendar pa vseeno izda, da ni nujno, da bo ostala v istih vodah, saj o projektih razmišlja konceptualno, in samo ugibamo lahko, kam jo bo odneslo v prihodnje.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.