Goran Kompoš  |  foto: Jože Svetličič

 |  Mladina 22  |  Kultura  |  Dogodki

Izvrstnost za sladokusce

Kljub dežju smo doživeli sijočo podobo 18. festivala Jazz Cerkno

Nastop Tristana Honsingerja, legende jazzovskega in impro svobodnjaštva

Nastop Tristana Honsingerja, legende jazzovskega in impro svobodnjaštva

Zaključek 18. festivala Jazz Cerkno je tudi tokrat sovpadel s finalno tekmo Lige prvakov, toda v nasprotju z lani, ko so organizatorji za nekaj ur prekinili glasbeni program in tekmo predvajali na velikem platnu, je nogometno navijanje letos odmevalo le iz sosednjih lokalov. Morda je to komu res prekrižalo načrte, a sodeč po polnem prizorišču koncertnega dogajanja je večina privržencev jazza in nogometa kljub mrzlemu in deževnemu vremenu prednost tokrat raje dala glasbi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš  |  foto: Jože Svetličič

 |  Mladina 22  |  Kultura  |  Dogodki

Nastop Tristana Honsingerja, legende jazzovskega in impro svobodnjaštva

Nastop Tristana Honsingerja, legende jazzovskega in impro svobodnjaštva

Zaključek 18. festivala Jazz Cerkno je tudi tokrat sovpadel s finalno tekmo Lige prvakov, toda v nasprotju z lani, ko so organizatorji za nekaj ur prekinili glasbeni program in tekmo predvajali na velikem platnu, je nogometno navijanje letos odmevalo le iz sosednjih lokalov. Morda je to komu res prekrižalo načrte, a sodeč po polnem prizorišču koncertnega dogajanja je večina privržencev jazza in nogometa kljub mrzlemu in deževnemu vremenu prednost tokrat raje dala glasbi.

Kako tudi ne bi – festival s svojim programom, ki črpa iz najbolj aktualnih (ob)jazzovskih smernic in vsako leto pripravi še kakšno presenečenje, iz leta v leto navdušuje, hkrati pa s spremljevalnimi dogodki Cerkno za tri dni spremeni v prostor glasbenega druženja. Prav lahkotno (podeželsko) festivalsko razpoloženje in priložnost za druženje z (glasbenimi) somišljeniki sta razlog, da tja radi prihajajo tudi glasbeniki, ki jih sicer srečujemo na najbolj eminentnih svetovnih festivalih.

V vlogi zvezdniškega povratnika se je letos znašel finski harmonikarski posebnež Kimmo Pohjonen, ki je nastopil v duetu s hčerko Saano. Jazza v najbolj radikalni podobi se je lotila zasedba The Electrics, v kateri izstopa eden najbolj drznih sodobnih trobentačev Axel Dörner. Domače jazzovske sile, ki v okviru festivala vsako leto dobijo vidno vlogo, so zastopali naš trenutno v tujini najbolj dejaven jazzovski kitarist Samo Šalamon in mlad, obetaven freejazzovski trio Drašler/Karlovčec/Drašler. Nagrado za najbolj nenavadno formacijo pa bi si bržkone zaslužil nemški kvartet Doppelmoppel, ki se je predstavil s pozavnama in kitarama.

Na tradicionalnem popoldanskem solističnem recitalu v tamkajšnji glasbeni šoli se je v soboto predstavil tudi sloviti ameriški (svobodnjaški) čelist Tristan Honsinger, ki je v svoji polstoletni karieri sodeloval s takima jazzovskima in impro legendama, kot sta Cecil Taylor in Derek Bailey. Honsinger je še enkrat nastopil zvečer, ko je s pozavnistom Johannesom Bauerjem, bobnarjem DD Kernom in gramofonarjem Hansom Falbom ponudil zvočno drzen, humoren preplet svobodnjaške improvizacije in elektronike. Z nekoliko bolj konvencionalnim, a zato nič manj drznim free-jazzom pa je laskave primerjave z velikanoma, kot sta Ornette Coleman in John Coltrane, upravičila italijanska zasedba Eco D’Alberi Quartet.

Pester in raznolik program je v Cerkno ponovno privabil jazzovske sladokusce, ki znajo ceniti nekonvencionalnost, izvirnost in kreativnost, zadnji koncert pa jim je tokrat ponudil Cyro Baptista, cenjen brazilski tolkalec, najbolj znan po sodelovanju z Johnom Zornom, ki je s svojo zasedbo Banquet of the Spirits in poudarjeno brazilsko ritmiko poskrbel za skoraj karnevalski iztek še ene izvrstne ponovitve festivala.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.