Goran Kompoš

 |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

Daft Punk: Random Access Memories

2013, Columbia

+ + +

Thomas Bangalter in Guy-Manuel de Homem-Christo najbrž ne bosta kmalu snela robotskih čelad, pod katerima se skrivata v javnosti. Deloma iz istih razlogov, zaradi katerih sta si čeladi sploh nadela, zaradi varovanja zasebnosti in napihovanja razvpitosti, pa tudi zato, da ju po izidu njunega novega, četrtega studijskega albuma po glavi ne bi lopnil kakšen fen, ki je z njima rasel skozi vse njune pop-plesne (r)evolucije.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

+ + +

Thomas Bangalter in Guy-Manuel de Homem-Christo najbrž ne bosta kmalu snela robotskih čelad, pod katerima se skrivata v javnosti. Deloma iz istih razlogov, zaradi katerih sta si čeladi sploh nadela, zaradi varovanja zasebnosti in napihovanja razvpitosti, pa tudi zato, da ju po izidu njunega novega, četrtega studijskega albuma po glavi ne bi lopnil kakšen fen, ki je z njima rasel skozi vse njune pop-plesne (r)evolucije.

Random Access Memories, prva prava plošča dvojca Daft Punk po albumu Human After All iz leta 2005, je namreč tiste vrste plošča, ob kateri se veliko njunih starih fenov retorično sprašuje, ali jima je bilo tega res treba.

No, Daft Punk ne bi bil Daft Punk, če s svojim početjem ne bi zakuhal številnih polemik in paradoksov. Čeprav je plošča, milo rečeno, dolgočasna, je tako rekoč takoj po izidu zrušila prodajne rekorde in se usidrala na prvih mestih raznih pop-chartov, še presenetljivejši pa so bili večinoma pozitivni odzivi kritikov. Blagajno sta fanta sicer napolnila že s prvim novim singlom Get Lucky, ki je z več milijoni klikov na YouTubu praktično čez noč zanetil daftpunkovsko evforijo, kljub temu pa je njuna trenutna priljubljenost najbrž veliko presenečenje za vse.

Daft Punk brez daftpunkovskega apila

Daft Punk brez daftpunkovskega apila
© Arhiv založbe

OK, po prelomnem prvencu Homework je dvojec sicer res močno skrenil v pop in s tem mimogrede izgubil veliko privržencev avanturistične klubske elektronike, toda hkrati je njegovo plesno pop mojstrstvo pograbilo precej novih fenov. Tudi potem ko sta fanta tretjo ploščo hitropotezno posnela v vsega nekaj tednih in s tem odstopila od svojih perfekcionističnih standardov, razočaranje fenov ni trajalo dolgo. Skladbe so v predrugačeni podobi zaživele v koncertnih različicah in nekatere med njimi postale himne generacije dvajset- in tridesetletnikov. Težko pa si je predstavljati, da bi se kaj podobnega zgodilo z novim albumom.

Čeprav so skladbe tokrat dodelane bolj kot vse prejšnje, razen fantastičnega seksi poletnega hita Get Lucky nimajo ne tistega posebnega daftpunkovskega apila ne plesnega potenciala in še manj je v njih inovativnosti, ki je glasbo dvojca krasila v preteklosti. Imajo pa zvezdniške sodelavce, kot so Nile Rogers, Giorgio Moroder, Pharrell Williams, Julian Casablancas in Panda Bear, patino velikih legendarnih studiev in nenazadnje genialno PR-strategijo – torej vse ključne sestavine, ki so upravičile enormne stroške snemanja. In v njih je veliko nostalgičnega spominjanja na disco, progresivni rock, r’n’b ter pop iz sedemdesetih in osemdesetih let, torej iz časa, v katerem je dvojec odraščal. Toda če kaj, potem so te skladbe le odgovor na vprašanje, zakaj so rockerji pojav disca takrat sprejeli s prezirom.

Je pa kljub razočaranju treba poudariti, da je Random Access Memory tudi v svoji abotnosti še vedno korak pred produkcijo, ki navadno packa vrhove pop lestvic. Ampak vseeno; Daft Punk, ali vama je bilo tega treba?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.