21. 6. 2013 | Mladina 25 | Politika
Humanitarnost s politično reklamo
Prodaja Unicefovih punčk iz cunj pod oznako SDS
Unicefova ali stojnica SDS?
© Uroš Abram
Prejšnji četrtek so Sonja Bagari in njene prijateljice postavile stojnico sredi Medvod in prodajale Unicefove izdelke. V treh urah so prodale obesek za ključe za pet evrov ter punčko iz cunj za dvajset evrov in s tem omogočile cepljenje enega otroka v državah v razvoju proti šestim nevarnim boleznim. Hkrati so naredile nekaj koristnega tudi za politično stranko, katere članice so.
Sonja Bagari je predsednica ženskega odbora SDS Medvode in Vodice in pri Unicefu so vedeli, da bo četrtkovo prodajo na stojnici pripravila ta organizacija. Niso pa vedeli, da bodo prostovoljke na dogodek vabile s televizijskim oglasom v barvah SDS in da bodo na stojnico ob Unicefove izdelke položile listke z logotipom stranke. »Unicef je svetovna organizacija, ki deluje politično nevtralno. To je na globalni ravni pomembno, saj nam omogoča neoviran dostop do kriznih žarišč, kjer otrokom in njihovim družinam zagotavljamo humanitarno pomoč. Politična nevtralnost je eno temeljnih načel Unicefovega delovanja tudi v razvitih državah. V skrbi za blaginjo otrok ne želimo izključevati nikogar in smo veseli sodelovanja vseh, ki želijo iskreno pomagati otrokom,« so poudarili. Po izkušnji s SDS so dejali, da bodo »v prihodnje natančneje definirali vse elemente tovrstnega sodelovanja«.
Ženski odbor SDS Medvode-Vodice ni kršil nobenega predpisa, saj takšno delovanje v času, ko ne poteka nobena volilna ali referendumska kampanja, ni regulirano. Prav tako prodajalke niso imele nobenih neposrednih finančnih koristi. Vendar tudi stroškov, razen prevoza Unicefovih izdelkov do stojnice, niso imele. Ker je šlo za človekoljubne namene, jim ni bilo treba plačati niti pristojbine za postavitev stojnice občini Medvode niti Televiziji Medvode za predvajanje televizijskega oglasa.
»Žalostno je, da politizirate humanitarno akcijo,« se je na naša vprašanja odzvala predsednica občinskega odbora SDS Medvode-Vodice in ena od prodajalk Saša Rodič, ki ni želela slišati nič o tem, da bi bilo morda bolje, če oglas in stojnica ne bi oglaševala politične stranke. Težko bi verjeli, da bi bila prodaja v tem primeru slabša.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.