Denis Vičič

 |  Mladina 47  |  Politika  |  Intervju

Tadej Jevševar: "Proizvodnjo želimo imeti v Sloveniji kljub malce višji ceni, saj je nadzor lažji, kot če bi jih delali na Kitajskem."

Član slovenske ekipe, ki je na Kickstarterju dobila 300.000 dolarjev zagonskih sredstev

© Nejc Pavlič

Mineva teden dni od zaključka vaše kampanje na platformi za množično financiranje, kjer ste uspešno pridobili sredstva za zagon proizvodnje obeskov Chipolo. Kaj ti obeski omogočajo?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Denis Vičič

 |  Mladina 47  |  Politika  |  Intervju

© Nejc Pavlič

Mineva teden dni od zaključka vaše kampanje na platformi za množično financiranje, kjer ste uspešno pridobili sredstva za zagon proizvodnje obeskov Chipolo. Kaj ti obeski omogočajo?

Chipolo je pametni obesek Bluetooth, ki se pripne na ključe, torbice, denarnice in druge predmete, se poveže z brezplačno aplikacijo za pametne telefone in nato omogoči uporabnikom, da predmete, na katere je pripet, poiščejo, če bi jih založili ali izgubili. Z obeskom lahko najdemo tudi izgubljeni ali založeni pametni telefon. Chipola le stresemo in telefon začne zvoniti – seveda, če sta v dometu.

Od kod sploh ime izdelka?

Ves čas smo imeli v mislih, da bo obesek na voljo v več barvah. Ime je zato besedna igra med čipom (chip) in barvami (colors).

Zakaj je izdelek, ki omogoča iskanje izgubljenih predmetov, tako zaželen? Zbrati ste želeli vsaj 15.000 dolarjev, dobili pa 20-krat toliko.

V tem hitrem svetu se nam ves čas nekam mudi in zato izgubljamo ali zalagamo ključe, denarnice in drugih stvari. Neka angleška raziskava je pokazala, da za iskanje teh predmetov povprečno porabimo deset minut na dan. Zato popularnost obeska ni presenečenje. Tudi sami smo se za razvoj tega izdelka odločili zato, ker sta dva iz naše ekipe nenehno izgubljala in zalagala stvari.

Koliko Slovencev je podprlo vašo kampanjo na Kickstarterju?

Natančno še ne vemo, mislimo pa, da jih je okoli 500, kar je zelo lepa številka.

Takšni obeski so že na trgu. Kako to, da ste se kljub temu odločili za razvoj Chipola?

Razvoj smo začeli že novembra lani, ko na trgu podobnih izdelkov ni bilo. Je pa Chipolo edini, ki podpira informacijska sistema iOS in Android, marca bo na voljo tudi že uporabnikom pametnih telefonov z informacijskim sistemom Windows. Od konkurence nas loči še to, da ima Chipolo vgrajen termometer, veliko večji od drugih pa je tudi domet iskanja predmetov. Največ časa smo posvetili razvoju antene, nismo je kar kupili na Kitajskem. Zato ima Chipolo domet 60 metrov, konkurenčni pa skoraj pol manj.

Kje boste zagnali proizvodnjo?

Ohišja se bodo izdelovala v Kopru, elektronika v Polzeli, sestavljali pa jih bomo v Trbovljah, kjer imamo pisarne. Proizvodnjo želimo imeti v Sloveniji kljub malce višji ceni, saj je nadzor lažji, kot če bi jih delali na Kitajskem.

Izumitelji Chipola sicer delujete v podjetju Nollie Apps, kjer izdelujete aplikacije za pametne telefone in tablice. Kako gre ta posel?

Naša igra Activity je zelo priljubljena v Nemčiji, Avstriji, na Češkem in Slovaškem. Letos bomo že drugič dobili Applovo nagrado, ker je Activity na teh trgih med stotimi najbolj prodajanimi igrami za iPad. Res so to neprimerljivo manjši trgi od ameriškega in kitajskega. Smo pa zadovoljni, da kljub temu, da bo igra letos decembra že dve leti na tržišču, število naših uporabnikov še vedno raste.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.