Prepovedano za kolesarje
Za kolesarjenje po naravi 2000 evrov kazni in odvzem kolesa?
S kolesom ob Soči
© Uli Stancin
»Potem ko smo se dve leti konstruktivno pogovarjali z lastniki zemljišč, ki jih predstavlja kmetijsko-gozdarska zbornica, zavodom za gozdove, zavodom za varstvo narave in ministrstvom o ureditvi nerešenih vprašanj, smo zgroženi prebrali osnutek sprememb zakona o ohranjanju narave, ki zgolj uzakonja prepoved vožnje z gorskimi kolesi v naravnem okolju,« pravi Matej Obu iz Slovenske kolesarske mreže.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
S kolesom ob Soči
© Uli Stancin
»Potem ko smo se dve leti konstruktivno pogovarjali z lastniki zemljišč, ki jih predstavlja kmetijsko-gozdarska zbornica, zavodom za gozdove, zavodom za varstvo narave in ministrstvom o ureditvi nerešenih vprašanj, smo zgroženi prebrali osnutek sprememb zakona o ohranjanju narave, ki zgolj uzakonja prepoved vožnje z gorskimi kolesi v naravnem okolju,« pravi Matej Obu iz Slovenske kolesarske mreže.
Na ministrstvu za kmetijstvo so objavili osnutek zakonske novele, s katero namerava vlada enkrat za vselej omejiti vožnjo z motornimi vozili v naravnem okolju. Prepovedi so, kot v tujini, dokaj stroge in motokrosistom, voznikom štirikolesnikov in podobnih prostočasnih vozil prepovedujejo vožnjo v naravnem okolju zunaj kategoriziranih cest. A podobno velja tudi za kolesarje in prav v tem je težava. Na ministrstvu so gorske kolesarje preprosto izenačili z vozniki motornih vozil. In to čeprav bi razen nekaj voznikov spusta veliko večino gorskih kolesarjev glede na vpliv na okolje lahko prej enačili s pohodniki kot pa z vozniki motornih vozil. To so ugotovili tudi v sosednjih in bližnjih državah, na katere se pisci zakona sklicujejo, kjer je gorskokolesarski turizem ena izmed najhitreje rastočih turističnih panog.
Na ministrstvu niso pojasnili, zakaj v zakonu kolesarje enačijo z vozniki motornih vozil, čeprav so večletni pogovori potekali v nasprotno smer. Pravijo pa, da je namen javne razprave »prav ta, da na podlagi predlogov javnosti in strokovnih organizacij dobimo čim boljše besedilo zakona, ki bo to področje ustrezno uredilo – seveda predvsem z vidika urejanja vožnje v naravi.« Predloge in pobude zainteresirane javnosti bodo upoštevali na način, »da bo dosežena največja možna stopnja uravnoteženosti med interesi ohranjanja narave in razvoja s poudarkom na razvoju turizma in s tem povezane športne in rekreativne dejavnosti«. Po objavi bizarnega osnutka zakona pa je strasti hitela miriti tudi vlada, ki je prek twitterja sporočila, da bo ministrstvo »v ponedeljek s predstavniki gorskih kolesarjev iskalo rešitve v smeri odprave prepovedi kolesarjenja v naravi«.
Držimo pesti, kajti zakon, kot je napisan zdaj, je zgolj prepis nerealne uredbe, ki je doslej nerazumno omejevala gorske kolesarje in turistične delavce. Seveda s to razliko, da so predvidene kazni za kršitve po novem precej višje, pristojnost izdajanja kazni pa razširjena na tako rekoč vsakogar, ki se po gozdu sprehaja z uradno izkaznico.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.