11. 4. 2014 | Mladina 15 | Kultura
Slonokoščeni Snajper
Bomo predstavo z afriškimi igralci videli tudi v Sloveniji?
Ivica Buljan je pred nekaj meseci v Slonokoščeni obali režiral predstavo Snajper hrvaškega avtorja Damirja Karakaša. Predstava, ki je nastala v koprodukciji Mini teatra, Novega kazališta iz Zagreba in Compagnie Yeyotheatre iz Abidžana, govori o idealizmu boja za pravično družbo in (ne)zmožnosti upora zoper družbene konvencije. V njej nastopajo štirje poklicni igralci iz Abidžana. Slonokoščeni Snajper je bil v začetku marca zelo uspešen na abidžanskem festivalu uprizoritvenih umetnosti Masa, konec aprila pa bo gostoval tudi na gledališkem festivalu v Burkini Faso. To je velik uspeh za gledališčnike iz države, kjer dve leti po vojni še ni odprta nobena gledališka hiša, večina igralcev pa je zaposlena kar na akademiji.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
11. 4. 2014 | Mladina 15 | Kultura
Ivica Buljan je pred nekaj meseci v Slonokoščeni obali režiral predstavo Snajper hrvaškega avtorja Damirja Karakaša. Predstava, ki je nastala v koprodukciji Mini teatra, Novega kazališta iz Zagreba in Compagnie Yeyotheatre iz Abidžana, govori o idealizmu boja za pravično družbo in (ne)zmožnosti upora zoper družbene konvencije. V njej nastopajo štirje poklicni igralci iz Abidžana. Slonokoščeni Snajper je bil v začetku marca zelo uspešen na abidžanskem festivalu uprizoritvenih umetnosti Masa, konec aprila pa bo gostoval tudi na gledališkem festivalu v Burkini Faso. To je velik uspeh za gledališčnike iz države, kjer dve leti po vojni še ni odprta nobena gledališka hiša, večina igralcev pa je zaposlena kar na akademiji.
Predstavo Snajper bo konec aprila mogoče videti tudi v Sloveniji (22. in 23. aprila) in na Hrvaškem, če bo igralcem do takrat sploh uspelo priti v Evropo, saj še vedno nimajo vseh potrebnih dovoljenj za obisk. Vso dokumentacijo morajo namreč urejati prek italijanskega veleposlaništva v Abidžanu. In gre zelo počasi. Po besedah Roberta Waltla, dramaturga predstave, so Italijani »zelo neodzivni, čeprav smo jim že poslali vsa garantna pisma in potrdila o plačanih hotelih, kjer bodo v Sloveniji prebivali igralci«. Minuli torek jih je čakal še en šok, saj so igralcem v Abidžanu z italijanskega veleposlaništva sporočili, da mora vsak izmed njih prinesti še 300 evrov plačila za vizum. Tega denarja igralci seveda nimajo. A tudi nakazati jim ga iz Slovenije ne morejo, saj so na »Western Unionu opozorili, da v zadnjem letu niti ena pošiljka denarja v Slonokoščeno obalo ni prišla na cilj. Vse je bilo pokradeno,« pravi Waltl.
Hkrati opozarja na dvoličnost Evrope, ki se vede ksenofobno, čeprav nenehno poudarja potrebo po medkulturnem dialogu in spoštovanju različnih kultur. »Na papirju je vse super, ko pa se Afričani znajdejo pred birokratovim okencem, se pokaže, kako zaprta je v resnici Evropa«. Tudi slovenska konzularna služba se v tem primeru vede čudno, kajti »če se je država odločila dati tuji državi pristojnosti za urejanje stikov, bi vseeno morala pomagati v primerih, ko se zalomi, ne pa da se izgovarja, da nima pristojnosti in da je vse prepuščeno Italijanom«.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.