30. 5. 2014 | Mladina 22 | Kultura
Stiroporanje!
Ljubljani se naposled obeta spodoben festival urbane glasbe
Lanski množično obiskani koncert zasedbe Repetitor pred Bikofejem
© Aleš Rosa
Nedavna prepoved, ki jo je Mestna občina Ljubljana izrekla glede organiziranja koncertov pred lokalom Bikofe, ki je v zadnjih letih postal eno od vidnejših kulturnih dogajališč v prestolnici, ima svojo slabo in dobro stran.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
30. 5. 2014 | Mladina 22 | Kultura
Lanski množično obiskani koncert zasedbe Repetitor pred Bikofejem
© Aleš Rosa
Nedavna prepoved, ki jo je Mestna občina Ljubljana izrekla glede organiziranja koncertov pred lokalom Bikofe, ki je v zadnjih letih postal eno od vidnejših kulturnih dogajališč v prestolnici, ima svojo slabo in dobro stran.
Slaba je ta, da se bo glasbena ponudba v ožjem središču Ljubljane po koncu klubske sezone, kot kaže, spet znašla nekje v srednjem veku. Dobra stran pa ta, da je zaradi prepovedi nastal nov festival elektronske glasbe Stiropor, ki bo v režiji Bikofejeve ekipe v drugi polovici junija gostil več kot štirideset tujih in domačih ustvarjalcev. »Ideja je zorela nekaj časa, za realizacijo pa smo se res odločili po prepovedi koncertov. Začutili smo, da moramo svoje ideje vseeno predstaviti, hkrati pa Stiropor pomeni tudi nadgradnjo našega lanskega festivala Bikofest,« pravi eden od (so)organizatorjev novega festivala Jure Črnič.
Dileme o tem, ali bi (številčno!) občinstvo poletne večere raje še naprej preživljalo pred Bikofejem ali v bolj strnjenem festivalskem terminu, ni. Odgovor je seveda oboje. Dejstvo je, da v Ljubljani že od »zlatih časov« Festivala pomladi močno pogrešamo festival urbane glasbe, čemur pritrjuje vsakoletno množično migriranje Slovencev na številne podobne dogodke v širši regiji. A čeprav je v preteklosti nekaj podobnih, manjših dogodkov na prostem že pestrilo poletno dogajanje, ljubljanska oblast, ki si v prestolnico sicer na vse kriplje prizadeva privabiti tuje goste, zdaj raje vidi, da imajo prebivalci strogega centra popoln mir in tišino. Bodo vsaj ob lansiranju novega festivala naposled uvideli potencial tovrstnih kulturnih dogodkov, sploh za privabljanje mlajših turistov?
Sodeč po atraktivnih ustvarjalcih, ki so se znašli v programu prvega Stiropora, njegova ekipa poznavalsko sledi aktualnim (ob)elektronskim glasbenim trendom. Večinoma gre za imena, ki v zadnjem času navdušujejo – za zdaj še predvsem trendseterske britanske – medije in napovedujejo nekakšno mini revolucijo s plesno elektroniko križanih zvrsti, kot so r’n’b, soul in hiphop.
Pa ni to, glede na to, da Slovenija že pregovorno nekoliko zaostajata za svetovnimi trendi, precej tvegana poteza? Črnič na situacijo gleda realno: »Pri vseh naših (klubskih) dogodkih se trudimo, da v goste pripeljemo kar najbolj aktualna imena, četudi pri nas še niso najbolj prepoznavna. Stavimo na kakovost in menimo, da so gostje letošnjega festivala oboje, aktualni kot kakovostni. Lahko bi sicer naredili krajši festival in gostili eno ali dve veliki imeni, toda s tem ne bi ponudili nič novega. Zato smo festival raztegnili na deset dogodkov, kjer vsak lahko najde nekaj zase. Poteza je vsekakor tvegana, a verjetno je prav to žene naprej. Želimo preveriti, kaj je v Ljubljani mogoče in kaj ne.«
Plakat za prvi festival Stiropor
© Podoba: Multipraktik
Najbolj prepoznavno ime letošnjega Stiropora bo nedvomno Omar Souleyman, katerega koncert sicer pripravljajo v sodelovanju s Kinom Šiška. Sirski elektronski »turbo-folk« zabavljač je s svojim »casio« križanjem bližnjevzhodnih glasbenih tradicij in zahodnjaške plesne glasbe v zadnjih letih obredel in navdušil vse večje svetovne (elektronske) festivale, konec lanskega leta pa novo ploščo posnel s fenom Four Tetom. Britanski producent Dean Blunt (ex Hype Williams), ki si je lani prislužil nagrado za najljubši album vplivnega portala FACT, pa bo posluh upogibal s svojevrstnimi izpeljankami elektronike, hiphopa, r’n’b-ja in duba. V podobni maniri, a s poudarjeno pop senzibilnostjo se bo predstavila kanadska Hyperdubova varovanka Jessy Lanza.
Londonsko basovsko podtalje bo medtem zastopal čislani producent Om Unit, nove pojave otoške house glasbe dvojec Laszlo Dancehall. Ob nastopu britansko-mavretanskega producenta Mo Kolours pa bomo izvedeli, kako je slišati posodobljen križanec med Curtisom Mayfieldom in A Tribe Called Quest, kot so v pohvali njegove letošnje plošče zapisali pri The Guardianu.
Pečat festivalu bodo dali tudi domači ustvarjalci Sunny Sun, Bakto, Borka, Dado, Felis Catus, Dojaja in številni drugi, ki so v preteklih letih soustvarjali sceno pred Bikofejem in bodo ob tej priložnosti pospremili izid kompilacije Stiropor Vol.1.
Po besedah Črniča se organizatorji medtem že pripravljajo, da bi znamko Stiropor razširili na klubsko noč, založbo in še kaj. Že zdaj je jasno, da razmišljajo dolgoročno, najbolj pa upajo, da bi festival kakovostne elektronskeglasbe postal stalnica ljubljanskega kulturnega dogajanja.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.