10. 6. 2014 | Svet
Milijonarjeve nove funkcije
Neizvoljeni bogataš Bill Gates je odločal o novih šolskih standardih
Zgodba o tem, kako je Bill Gates hitro in tiho prevzel izobraževanje v ZDA, je pretresljiva. Njegovo vlogo in vlogo ministrstva za izobraževanje pri pripravi in sprejemu enotnih standardov bi moral preiskati kongres. To, da najbolj premožen človek v ZDA lahko kupi položaj in tesno sodeluje z ministrstvom za izobraževanje, spreminja nove in nepreizkušene akademske standarde za javne šole v nacionalni škandal, na spletni strani Huffington Post piše Diane Ravitch, profesorica za področje izobraževanja z univerze New York. Bill Gates naj bi namreč kupil odločno podporo interesnih skupin na levici in desnici v okviru kampanje za nove standarde. VEČ>>
Diane Ravitch opozarja, da ne more podpirati novih standardov, ker niso bili sprejeti po demokratični poti, med pisci ni vzgojiteljev, ne učiteljev otrok s posebnimi potrebami, ne izkušenih učiteljev. Ni bilo pilotnih projektov za testiranje v pravih učilnicah s pravimi učitelji in učenci. Novih standardov ni mogoče z ničemer spodbijati, popravljati ali revidirati.
V demokratični družbi je proces pomemben. Novi standardi pa ne spodkopavajo samo nadzora države in lokalnih skupnosti nad izobraževanjem, ampak so bili tudi napisani na avtoritarni način. Nihče ne ve, kako bodo delovali, čeprav je kup skupin dobilo od fundacije Gates plačanih milijone dolarjev za to, da so potrdile, da so novi standardi pomembni za gospodarsko prihodnost.
Državna kontrola je pomembna, ker ima zvezna vlada v ZDA moč, da ščiti človekove pravice študentov, za izvajanje raziskav, za prerazporejanje virov do otrok in šol, ki jih najbolj potrebujejo. Lokalni organi pa so najbolje vedo, kako reševati lokalne probleme. Tom Loveless, izvedenec z inštituta Brookings, je pred dvema letoma napovedal, da enotni standardi ne bodo prinesli bistvenih sprememb ali sploh nobenih. Največje razlike med uspešnostjo na testih so znotraj držav ne med državami. Nekatere države z odličnimi standardi imajo slabe rezultate, nekatere z odličnimi standardi imajo velike razlike med rezultati, ki jih dosegajo različne skupine študentov.
Dejstvo je, da so rezultati v največji meri odvisni od prihodka družine in izobraženosti družine. Skoraj četrtina otrok v ZDA živi v revščini. Uvedba enotnih standardov preusmerja pozornost od pravega vzroka za nizke akademske dosežke. Ob tem, da imajo mnoge šole finančne težave, premalo učiteljev, vzgojiteljic, svetovalcev, ukinjajo umetniške programe, bodo po novem prisiljene plačati milijarde dolarjev za materiale, teste, računalniško opremo in programe za izvedbo testiranj po enotnih standardih. Microsoft, katerega ustanovitelj je Bill Gates, Pearson in drugi podjetniki bodo imeli koristi od teh novih standardov, ne otroci, je prepričana Diane Ravitch.
Kdo je odločil, da je treba spremeniti javne šole? Kdo je določil, da zvezna vlada naj promovira privatizacijo in zanemarja javno izobraževanje? Kdo je odločil, da naj zvezna vlada tiho opazuje ločevanje med šolami? Kdo je odločil, da morajo šole financirati enotne standarde namesto uporabiti denar za to, da bodo lahko imele manjše razrede in zaposlile vzgojiteljice? To so vprašanja, ki bi na zaslišanjih morala zanimati kongresnike.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.