9. 7. 2014, 09:00 | Ekonomija
Časopisi še vedno iščejo nov poslovni model
© rtvslo.si
Tiskanim časopisom se tudi v Nemčiji ne piše dobro. Padajo jim promet in naklade. Skupni prihodki so jim lani padli za 4,4 odstotka na 7,9 milijarde evrov, je objavilo panožno združenje. Prihodki od prodaje časopisov so ostali stabilni, a za skoraj 10 odstotkov so padli prihodki od oglasov in prilog. Naklada nemških časopisov je letos v prvem četrtletju v primerjavi z enakim obdobjem lani padla za 3,2 odstotka z 22,2 na 21,51 milijona izvodov. Naklada dnevnih časopisov je padla za 3,4 odstotka na 17 milijonov izvodov. Naklada tednikov je ostala stabilna pri 1,7 milijona izvodov. Hkrati pa se je predvsem zaradi vse večje uporabe pametnih telefonov in tablic povečala prodaja spletnih izdaj časopisov za 64 odstotkov s 340 tisoč na 560 tisoč izvodov. Več >>
Med 329 založniki so takšni, ki jim posli dobro tečejo, nekateri pa se iz dneva v dan borijo za preživetje, je po poročanju Handelsblatta dejal direktor nemškega združenja založnikov časopisov (BDZV) Dietmar Wolff. Po njegovih besedah časopisne hiše zaradi padanja naklade in zmanjševanja prometa že leta iščejo poslovne modele za časopis prihodnosti in kako bi bilo mogoče z novinarskimi vsebinami na spletu služiti denar.
Sedaj v Nemčiji 79 založnikov uporablja sistem plačil za spletne vsebine, to število se do konca leta lahko poveča na 100. Večina bralcev se odloči za naročnino za spletni časopis, ki na mesec v povprečju stane 8 evrov. Veliko založb za dnevno pristojbino zaračunava povprečno 1,10 evra. Nemški časopisni založniki so na ravni panoge že dosegli soglasje, da svojih vsebin prek spleta ne ponujajo več povsem brezplačno. Spremenila se je tudi kultura bralcev, ki so pripravljeni za dostop prek spleta plačati tako za igre, glasbo in video vsebine, kot tudi za časopisne članke. Po podatkih BDZV 25 odstotkov vseh uporabnikov že plačuje za časopisne vsebine, ki jih prebirajo na spletu.
Dietmar Wolff je po poročanju Horizont.net na letni konferenci BDZV tudi dejal, da časopisne hiše še niso bile tako »pogumne in inovativne«, kot so sedaj, saj bolj kot do sedaj ponujajo nove digitalne vsebine in storitve. Kljub temu rast prodaje spletnih izdaj časopisov ne nadomešča izpada zaradi padanja naklade tiskanih časopisov. Lani julija so časopisne hiše prek spleta ponujale 450 aplikacij, letos jih ponujajo že 530.
Chris Mitchell, glavni urednik časopisa The Australian pa se hvali, da je ta časopis našel poslovni model, s katerim lahko nadomesti padec naklade tiskane izdaje in padec prihodkov od oglaševanja. Nekaj tednov letos je tako dobičkonosen, da se od tiskane izdaje ne nameravajo posloviti. Nicholas Gray, direktor družbe, pojasnjuje, da The Australian nikoli doslej ni dosegel toliko bralcev, ki jih ima sedaj 3 milijone na mesec. Po njegovem prepričanju ima tiskana izdaja še dolgo prihodnost. Padec prihodkov od tiskane izdaje so ustavili s podražitvijo časopisa, rastejo jim prihodki od oglaševanja na spletu in naročnin na digitalno izdajo. To bo po njegovi oceni dovolj za nadomestitev zmanjšanja oglaševanja v tiskani izdaji.
The Austalian ima sedaj 62 tisoč naročnikov na digitalno izdajo, bralci za njeno prebiranje prek iPada povprečno porabijo 15 do 20 minut in njihovo število se ni bistveno zmanjšalo po izteku štirih tednov, ko so imeli na voljo ponudbo za brezplačno branje. Cena za prebiranje posameznega izvoda je 6 dolarjev na teden, za tedenski paket pa 12 dolarjev. Ceno tiskanega časopisa so dvignili z 1,10 na 2,20 dolarja.
Tudi medijska skupina Guardian se hvali s povečanjem prihodka, poroča MarketingWeek. Ta se je na letni ravni povečal za 6,8 odstotka na 210 milijonov funtov. V zadnjih 12 mesecih so sodelovali s 100 novimi oglaševalci pravi namestnik predsednika uprave David Pemsel. K tej rasti je največ prispevala kampanja »own the weekend«, poleg tega je Guardian močno povečal »igro na področju trženja prodaje«, zlasti z udeležbo na oglaševalskem festivalu Cannes Lions in Pemsel je imel več neposrednih stikov z glavnimi strankami kot njegovi predhodniki. Tudi Guardianu se je povečal prihodek od digitalne izdaje. Ta je dosegel 69,5 milijona funtov, kar je rast za 24 odstotkov v zadnjih 24 mesecih. Število edinstvenih (unique) uporabnikov se je povečalo z 78,3 na 102,3 milijona. Prek mobilnih telefonov skupina Guardian ustvari 40 odstotkov prometa.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.