25. 8. 2014 | Kultura
Razklanost med nečimrnostjo in ranljivostjo
© Tiberiu Marta
Po gostovanju na 65. Dubrovniških poletnih igrah, bo neobaročni balet Nevarna razmerja doživel še slovensko premiero, ki bo 28. avgusta ob 20.30 na odru ljubljanskih Križank v okviru 62. Ljubljana Festivala. Nastal je v koreografiji in režiji Valentine Turcu in Lea Mujića ter v koprodukciji SNG Maribor, Festivala Ljubljana in Dubrovniškega poletnega festivala. Več>>
Premiera na Hrvaškem je bila odlično sprejeta tako pri občinstvu, kot tudi pri kritikih, saj so hrvaški mediji so o baletu zapisali, da "gre za dogodek, ki se bo zapisal v zgodovino ter da so Nevarna razmerja triumf lepote, umetniške moči in kreativnosti."
Baletna kreacija Valentine Turcu in Lea Mujića je nastala po motivih romana z istim naslovom Pierra Choderlosa de Laclosa, ki je kritika tedanje francoske aristokracije 18. stoletja. Laclos na stežaj razpira prostor za poigravanje in preigravanje intimnega in javnega, individualnega in družbenega. Roman je v 20. stoletju doživel svojo filmsko in gledališko renesanso, ena najbolj znanih produkcij pa je film v režiji Stephena Frearsa iz leta 1988, v katerem so glavne vloge odigrali Glenn Close kot markiza, John Malkovich kot Valmont in Michelle Pfeiffer kot madame de Tourvel.
Avtorja sta navdih za predstavo črpala predvsem iz večnih vprašanj: Ali smo ujetniki ambicije, statusnih simbolov ali pristajamo na režim razvrata, licemerstva, nizkih strasti in nenasitnosti? In ne nazadnje, ali sploh lahko (zares) ljubimo?" Prav zato je lahko balet Nevarna razmerja tudi edinstvena ljubezenska zgodba, razklana med nečimrnostjo in ranljivostjo, ki daje več kot primerno osnovo baletnega libreta. Gre za zgodbo o možnostih in nezmožnostih ljubezni, ki zelo uspešno, a neopazno prek razkrinkavanja naših "vrednot" spreminja tudi naša pogosto trhla moralna stališča.
Predstava je zasnovana na glasbeno podlago različnih mojstrov baročne glasbe, kot so Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Tomaso Antonio Vitali in drugi. Kostumografija je delo Alana Hranitelja, za scenografijo je poskrbel Ivan Kirinčić, v glavnih vlogah pa nastopajo: Anton Bogov (Vikont de Valmont), Jelena Lečić (Markiza de Merteuil), Catarina de Meneses (Madame de Tourvel).