Borut Mekina

 |  Mladina 41  |  Ekonomija

Tiri za TEŠ6

Se bo po tirih pripeljal premog?

Kaj vse bodo še gradili v Šoštanju

Kaj vse bodo še gradili v Šoštanju
© Tjaša Zajc

V Termoelektrarni Šoštanj (TEŠ) so septembra objavili še zadnji javni razpis v sklopu projekta bloka 6 – razpis za ureditev okolice. Pred dvema letoma, ko je TEŠ vodil Simon Tot, je bilo za ureditev okolice predvidenih 1,5 milijona evrov, v zadnjem razpisu pa novo vodstvo s Petrom Dermolom na čelu načrtuje, da bo za to namenilo 3,5 milijona evrov. Po novem je namreč, glede na prejšnje načrte, predvidena še gradnja železniških tirov do šestega bloka, s tem pa se bo projekt podražil za približno dva milijona evrov. A zakaj so tiri po novem potrebni?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Borut Mekina

 |  Mladina 41  |  Ekonomija

Kaj vse bodo še gradili v Šoštanju

Kaj vse bodo še gradili v Šoštanju
© Tjaša Zajc

V Termoelektrarni Šoštanj (TEŠ) so septembra objavili še zadnji javni razpis v sklopu projekta bloka 6 – razpis za ureditev okolice. Pred dvema letoma, ko je TEŠ vodil Simon Tot, je bilo za ureditev okolice predvidenih 1,5 milijona evrov, v zadnjem razpisu pa novo vodstvo s Petrom Dermolom na čelu načrtuje, da bo za to namenilo 3,5 milijona evrov. Po novem je namreč, glede na prejšnje načrte, predvidena še gradnja železniških tirov do šestega bloka, s tem pa se bo projekt podražil za približno dva milijona evrov. A zakaj so tiri po novem potrebni?

Iz šoštanjske termoelektrarne so odgovorili, da naj bi bili potrebni zaradi »transporta težje opreme pri vzdrževanju bloka 6«. Poleg tega naj bi bili potrebni zaradi »možnosti odvoza sadre in pepela po železnici, ki je neprimerno enostavnejši kot s tovornjaki, v bodočnosti je predvidena odprodaja do 50 % produktov,« in še tretjič, tiri naj bi bili potrebni zaradi »možnosti manipulacije z vagoni pri prevozu amonijačne vode, za katero je osnovni prevoz zaradi varstva okolja predviden po železnici«.

Bivši direktor termoelektrarne Simon Tot je nad odgovori presenečen. Pravi, da se sprenevedajo. Tiri po njegovem gotovo niso potrebni zaradi transporta težje opreme pri vzdrževanju bloka 6, saj je bil celoten blok 6 zgrajen brez teh tirov; vsa montažna dela so že končana, za kar ni bila nikoli potrebna železniška infrastruktura. »Teh tirov zaradi vzdrževanja v prihodnem obdobju zagotovo ne potrebujejo – oprema se lahko naloži tudi na tovornjake,« pravi. Niti za prevoz amonijačne vode novi tiri niso potrebni, saj do pretakališča amonijaka že obstaja železniška povezava.

In končno, niti zaradi sadre, ki bi jo morali voziti z vlaki, dva milijona vredni tiri niso potrebni, saj sadre že sedaj menda ni dovolj. Sadro in pepel iz termoelektrarne zdaj večinoma porabijo v Premogovniku Velenje, »kupci sadre, na primer Knauf leta 2012, pa niso pokazali zanimanja zaradi premajhnih količin«. Z varčnim blokom 6 in predvidenim načinom delovanja bi bile količine sadre in pepela še manjše. Zakaj torej v resnici v TEŠ gradijo tire?

Ena izmed mogočih razlag je, da v Šoštanju dejansko načrtujejo veliko večjo proizvodnjo električne energije, s tem pa tudi več sadre in njeno morebitno prodajo. Načrte za to je sicer že leta 2003 predstavil prejšnji direktor TEŠ Uroš Rotnik. A večja proizvodnja elektrike je v Šoštanju mogoča le pod enim pogojem, in sicer, da bi za namene TEŠ6 premog uvažali. Uvoz premoga za delovanje TEŠ6 ni bil nikoli uradno predviden. Ravno nasprotno, šesti blok so lokalni politiki kljub ekološkim pomislekom zagovarjali predvsem zaradi socialne komponente, zaradi 3500 zaposlenih v premogovniku. A nazadnje se utegne izkazati, da rudarji vendarle niso bili glavni razlog za nakup drage, 600-megavatne elektrarne, ki ima veliko večje zmogljivosti, kot je premoga v Velenju. Razlog je verjetno pri kakšnem uvozniku.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.