Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Dogodki

Najstniške sanje

Kako je skupina OneRepublic razprodala Stožice

»Boy band« verzija zasedbe Coldplay je glasbeno dodelana in spevna, a žal prazna

»Boy band« verzija zasedbe Coldplay je glasbeno dodelana in spevna, a žal prazna

Se še spomnite vseh napovedanih velikih koncertov, ki naj bi se pri nas zgodili na prostem? Njihovi protagonisti so bili zvezdniki svetovnega formata, za katere bi marsikdo zatrdil, da bodo zlahka prepričali večtisočglavo množico oboževalcev. A marsikatera legenda rock ali pop glasbe (ali vsaj njihovi promotorji) je bila nazadnje presenečena, da je skrbno načrtovan nastop v glavnem mestu Slovenije odpadel »zaradi premajhnega števila prodanih vstopnic« oziroma majhnega zanimanja občinstva.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Dogodki

»Boy band« verzija zasedbe Coldplay je glasbeno dodelana in spevna, a žal prazna

»Boy band« verzija zasedbe Coldplay je glasbeno dodelana in spevna, a žal prazna

Se še spomnite vseh napovedanih velikih koncertov, ki naj bi se pri nas zgodili na prostem? Njihovi protagonisti so bili zvezdniki svetovnega formata, za katere bi marsikdo zatrdil, da bodo zlahka prepričali večtisočglavo množico oboževalcev. A marsikatera legenda rock ali pop glasbe (ali vsaj njihovi promotorji) je bila nazadnje presenečena, da je skrbno načrtovan nastop v glavnem mestu Slovenije odpadel »zaradi premajhnega števila prodanih vstopnic« oziroma majhnega zanimanja občinstva.

Takšnih primerov je v novejši slovenski zgodovini veliko. Spomnimo se samo odpovedanih megaspektaklov smetane svetovnega popa – Michaela Jacksona ali Madonne, ki jima ni uspelo nastopiti v Ljubljani. Pa je bilo za to krivo ignorantsko slovensko občinstvo ali zgolj njegova »alter« drža, zaradi katere ne obiskuje tovrstnih koncertov?

Očitno ni bilo krivo ne prvo ne drugo. Ker tisto, kar smo doživeli na nastopu ameriške pop rock zasedbe OneRepublic, dokazuje ravno nasprotno. Ameriški pop rock bend, znan po številnih uspešnicah, ki se nenehno vrtijo tudi na slovenskih radijskih postajah, je očitno za večino najstnikov in najstnic veliko več od Madonne ali Michaela Jacksona. OneRepublic so njihovi heroji, njihovi Beatli, njihovi Stonesi. Njihove najstniške sanje.

OneRepublic vseeno težko prepričajo starejšega glasbenega navdušenca s precejšnjo koncertno kilometrino, da bi obiskal njihov koncert. Razen če mora na koncert kot spremljevalec svojih najstniških otrok, ki so do zadnjega kotička napolnili areno Stožice. In ki so dobro poznali besedila komadov, ki so jih vseskozi prepevali skupaj s frontmanom Ryanom Tedderjem, očitnim poklicnim »hitmakerjem«, ki uspešnic ne piše samo za svojo skupino, ampak tudi za mnogo večje zvezdnike, tudi za Adele in Beyoncé. Ni kaj, Tedder, ki proizvaja hit za hitom, se je v živo izkazal kot karizmatični zabavljač mladih množic, na odru pa se je, na navdušenje obiskovalcev, tudi izredno potrudil. Z odrskimi in zvočnimi efekti je manipuliral z množicami, nizal uspešnice, plesal, tekal, pel, igral kitaro in klavir.

OneRepublic so vse skupaj postregli v glasbenem paketu, ki bi ga lahko označili za »boy band« verzijo Coldplay, sicer glasbeno dodelano in spevno, a žal prazno, kar so opazili zlasti tisti obiskovalci, ki na njihovo glasbo in njih same niso čustveno navezani. In ravno to je spomnilo na doslej največji pop koncert v Sloveniji po številu obiskovalcev – nastop The Kelly Family, še ene najstniške atrakcije, na starem bežigrajskem stadionu konec devetdesetih let.

Nedeljska izkušnja kliče po vprašanju, zakaj bi v Sloveniji sploh organizirali koncerte megazvezdnikov, ki nagovarjajo odrasle, in tvegali odpovedi, če pa imamo tako hvaležno in zvesto najstniško občinstvo. Drugo vprašanje je, kaj poslušajo njihovi starši in kdo bi jih lahko tako zmotiviral, da bi tudi sami napolnili Stožice. Je to res že pošteno passe Bryan Adams, ki tja pride decembra?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.