Veljko Njegovan

 |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

TV on the Radio: Seeds

2014, Harvest Records

+ + + + +

Ko je leta 2011 izšel album brooklynske indie rock skupine TV on the Radio, nihče ni pričakoval, da bo dober teden po tem dogodku umrl njen dolgoletni član, basist Gerard Smith. Ta dogodek ni zaznamoval zgolj usode tedaj še sveže stvaritve Nine Types of Light, temveč tudi samo skupino.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Veljko Njegovan

 |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

+ + + + +

Ko je leta 2011 izšel album brooklynske indie rock skupine TV on the Radio, nihče ni pričakoval, da bo dober teden po tem dogodku umrl njen dolgoletni član, basist Gerard Smith. Ta dogodek ni zaznamoval zgolj usode tedaj še sveže stvaritve Nine Types of Light, temveč tudi samo skupino.

Tisto, ki je že na začetku tisočletja, ko se je brooklynska četrt Williamsburg začela formirati kot ena najpomembnejših glasbenih in umetniških četrti desetletja, opozorila nase s skrajno drugačnim načinom ustvarjanja glasbe. In ravno zato, ker je v tedanjem newyorškem podzemlju izstopala s svežimi zamislimi, zlasti tistimi, ki jih je kasneje predstavila na svojih najboljših stvaritvah Return to Cookie Mountain (2006) in Dear Science (2008), psihedelično mešanico postpunka, funka, soula, synthpopa, podkrepljeno z odličnimi vokali pevca Tunda Adebimpa in produkcijo Davida Sitka, si je izborila poseben položaj med brooklynskimi bendi.

TV on the Radio ni bila še ena izmed kitarskih brooklynskih atrakcij, ki so s preigravanjem novovalovskih standardov prišle do »izvirnega« glasbenega izraza, glasbeni vplivi, ki so določali skupino, so segali veliko dlje, enako pa je veljalo tudi za njene ustvarjalne zmožnosti. Toda sledila je nenadna smrt Gerarda Smitha in nato še spor s tedanjo založbo, oboje pa je močno vplivalo na novo ploščo Seeds.

Natančneje, zdi se, da je Seeds predvsem album, ki je nastal v spomin na Smitha, to je razvidno iz prevladujoče tematike, ljubezni v vseh pojavnih oblikah in izrazito pozitivnih vibracij – na glasbeni in besedilni ravni. Adebimpe ter kitarist in drugi vokalist Kyp Malone sta se takšnih tem sicer dotikala že večkrat, a tokrat sta se jih lotita najiskreneje, brez skritih pomenov in s prevladujočo besedilno sporočilnostjo. Nine Types of Light je bil nekakšen logičen premik TV on the Radio, Seeds pa je neizogibna naslednja stopnička v evoluciji benda, ki skupino in njene člane predstavi kot zrele glasbene ustvarjalce.

Zreli TV on the Radio

Zreli TV on the Radio
© arhiv založbe

Produkcija Davida Sitka je tokrat na najvišji ravni, pa tudi skladbe se vrstijo po naraščajočem zaporedju, od prvih treh, Quartz, Careful You in Could You, kjer se skupina pokaže v prepoznavnem, a zmeraj eklektičnem glasbenem izrazu, prek odličnega, postpunkovskega napovednega singla Happy Idiot, soulovsko obarvanih balad Test Pilot in Love Stained do uvodoma minimalistične in obetavne Ride, ki se kasneje spremeni v verjetno najkomercialnejšo stvaritev zasedbe doslej. Toda za ljubitelje kitar sledita garažna Winter in punkovska Lazzeray ter nazadnje še z upanjem prežeta Trouble in elektronska balada Seeds.

Produkcijsko brezhiben, dostopen širšemu poslušalstvu in izrazito pozitivno naravnan album Seeds je prelomnica za skupino TV on the Radio. Pomeni začetek njenega zrelega, a še zmeraj svežega ustvarjalnega obdobja.

OaKVy-FlaUA

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.