Goran Kompoš

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

David Guetta: Listen

2014, Parlaphone

Francoski DJ in producent David Guetta je šolski primer mentalitete oziroma logike, ki jo za sabo potegne megazvezdniški status. Ko si enkrat na vrhu, se uspeh meri le še s prodajnimi številkami, velika konkurenca in hitro potrošništvo pa terjata, da si ves čas izmišljuješ (vsaj na videz) nove stvari.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

Francoski DJ in producent David Guetta je šolski primer mentalitete oziroma logike, ki jo za sabo potegne megazvezdniški status. Ko si enkrat na vrhu, se uspeh meri le še s prodajnimi številkami, velika konkurenca in hitro potrošništvo pa terjata, da si ves čas izmišljuješ (vsaj na videz) nove stvari.

Davidu Guetti je svetovni preboj uspel razmeroma pozno, šele s četrtim albumom pred petimi leti, v vrhu EDM-scene (in plesnega popa) pa ga je dve leti pozneje utrdil hitovski album Nothing but the Beat. Popularnost je botrovala produciranju skladb za Kelly Rowland, Rihanno, Lady Gaga in Britney Spears, v živo nastopa le še pred deset-in-več-tisočglavimi množicami. Na prvi pogled se zdi, da mu pravzaprav ne bi bilo treba spreminjati ničesar, je pa res, da se je vmes zgodila vrnitev Daft Punka, dvojca, ki je neločljivo povezan z Guettovim resnim prestopom med producente.

Morda ga je prav lanski album dvojca Daft Punk navdihnil, da se je novi album Listen odločil posneti »ultratradicionalno« in »drugače od česarkoli drugega, kar je počel v preteklosti«. Pisanja skladb se je lotil s klavirjem in kitaro, potem pa so med studijskim procesom dobile končno, plesno podobo. Obrnjeni postopek, toda rezultat je ostal tako rekoč enak kot na obeh prejšnjih ploščah. Se spomnite filma It’s all gone Pete Tong in njegovega glavnega junaka, ostarelega zvezdniškega didžeja, ki je novo ploščo snemal z dvema avstrijskima metalcema in je nazadnje dobila podobo povsem generičnega plesnega albuma? Zdi se, da se je nekaj podobnega z albumom Listen sedaj zgodilo tudi Guetti. Ni preprosto opustiti obrazcev, ki so ti tlakovali pot na vrh, tudi če si to zavestno želiš ...

Uravnovešeni David Guetta – ne izvrsten ne zanič

Uravnovešeni David Guetta – ne izvrsten ne zanič
© arhiv založbe

Druga Guettova težava je profil njegovega ciljnega občinstva, ki je danes staro toliko, kot je bil on, ko je pred tridesetimi leti začel vrteti glasbo v pariških klubih. Ko četa (pol)mlajših gostujočih zvezdniških vokalistov na do najstnikov prijazen način poje o Guettovih nedavnih življenjskih travmah, sta logična zaključka le dva. Ali je avtor čustveno precej nedorasel ali pa zelo dobro ve, kaj, kako in komu prodati. Za Guetto velja vsaj slednje, navsezadnje se je tokrat odločil sodelovati s pevci, ki jih je posvojilo prav mladostniško občinstvo. Med drugim mu glas posodijo Ryan Tedder (OneRepublic), Birdy, Sia, Sam Martin, The Script, Emeli Sandé in še številni drugi, sicer manj prepoznavni pevci kot na prejšnjih dveh albumih. Je pa po svoje ironično, da najboljši komad Hey Mama odpoje največja zvezdnica med vsemi, Nicki Minaj.

Listen je preprosto še en Guettov album. Ni izvrsten ni zanič, na njem je nekaj povsem spodobnih skladb, toda novega občinstva in naklonjenosti kritikov mu najbrž ne bo prinesel. Novost je le »drznost«, da je na (EDM-ovskem) albumu kot zadnja skladba pristala balada The Whisperer. Je pa prav tako res, da bi jo lahko mirno izpustil ...

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.