Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

 |  Mladina 4  |  Kultura  |  Dogodki

Intimno, neposredno in iskreno

Še en poklon Polone Kasal in Luke Uršiča - Kaluja legendarnemu Tomažu Pengovu

Minimalizem: Kalujeve elektronske glasbene kulise in beati ter sugestivni vokal Polone Kasal

Minimalizem: Kalujeve elektronske glasbene kulise in beati ter sugestivni vokal Polone Kasal

Po sodelovanju v uspešnem pop duetu Gušti in Polona, ki je v slovenski radijski eter izstrelil lepo število hitov, se je pevka Polona Kasal odločila za samostojno pot, ki se bistveno razlikuje od njenega prejšnjega delovanja. Njen samostojni prvenec Na cesti, ki je izšel tik pred koncem leta 2013, je bil resnično presenečenje za njene oboževalce, a tudi za glasbene kritike, ki so njeno novo zvočno podobo pospremili z navdušenjem.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

 |  Mladina 4  |  Kultura  |  Dogodki

Minimalizem: Kalujeve elektronske glasbene kulise in beati ter sugestivni vokal Polone Kasal

Minimalizem: Kalujeve elektronske glasbene kulise in beati ter sugestivni vokal Polone Kasal

Po sodelovanju v uspešnem pop duetu Gušti in Polona, ki je v slovenski radijski eter izstrelil lepo število hitov, se je pevka Polona Kasal odločila za samostojno pot, ki se bistveno razlikuje od njenega prejšnjega delovanja. Njen samostojni prvenec Na cesti, ki je izšel tik pred koncem leta 2013, je bil resnično presenečenje za njene oboževalce, a tudi za glasbene kritike, ki so njeno novo zvočno podobo pospremili z navdušenjem.

Kasalova pa takrat ni presenetila le z drugačno zvočno podobo, temveč tudi s tem, da je na svoj prvenec pravzaprav uvrstila priredbe lani preminulega legendarnega slovenskega kantavtorja Tomaža Pengova, natančneje njegove komade s plošče Odpotovanja, ki je bila prva neodvisno izdana plošča v nekdanji Jugoslaviji. S tem je nazorno pokazala, da klasična pop forma, po kateri smo jo poznali dolga leta, ni bila zares njena izbira.

S ploščkom je torej naredila precejšnji zasuk v svoji glasbeni izraznosti, je pa Pengovove pesmi spremenila po svoje in jih prilagodila svojemu vokalu, poleg tega pa jih precej elektrificirala ter s tem bolj kot množice nagovorila nekoliko drugačno, predvsem zahtevnejše občinstvo. To je bilo opazno tudi na njenem nedavnem intimnem nastopu v ljubljanskem SiTi Teatru, kjer jo je za računalniki in na klaviaturah spremljal multimedijski umetnik Luka Uršič - Kalu.

Polona Kasal se je v dvoranici, ki v sklopu cikla SiTi za dobro musko gosti nastope uveljavljenih domačih glasbenih imen, izkazala kot izvrstna vokalistka, ki v nasprotju z njeno prejšnjo zasedbo zdaj na odru skrbi predvsem za zvočni del nastopa. Minimalistični nastop, med katerim sta do izraza prihajala tako pevkin sugestivni vokal kot tudi Kalujeve elektronske glasbene kulise in beati, ki so se sprehajali po različnih elektronskih žanrih, določali tempo in močno prispevali k celoviti zvočni podobi, se je sicer začel nekoliko sramežljivo, vendar je Kasalova iz skladbe v skladbo postajala samozavestnejša.

Živo izvedbo skladb s plošče Na cesti smo doživeli zelo intimno in neposredno, na golem, popolnoma minimalističnem odru, k čemur je pripomogel tudi prijeten ambient dvorane. Glasbenika sta nekoliko spremenjene skladbe izvedla skorajda v enem dihu in brez daljših pavz, po zadnjem lastnem komadu Cesta pa napovedala še eno priredbo, Smalltown Boy britanske zasedbe Bronski Beat, in z moderno, »hipstersko« različico tega komada tudi končala iskren, a vseeno nekoliko prekratek nastop.

Na nastopu smo slišali vse skladbe s plošče, nekoliko modificirane in začinjene z uporabo različnih efektov (denimo vokoderja v Danaji), a zdi se, da bosta morala Kasalova in Kalu za popolno doživetje svoje muzike svoj nastop v prihodnje nekoliko podaljšati, četudi s še nekaj priredbami. Zagotovo pa bi dobro zvenela tudi s spremljevalno, živo zasedbo glasbenikov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.