20. 3. 2015 | Mladina 12 | Kultura | Hudo
Vohunska barbika
Vsestransko sporna igrača
© Arhiv Mladine
Proizvajalec barbik, katerih prodaja upada že tretje leto zapored, je v škripcih. Po predstavitvi prvega interaktivnega modela na ameriškem sejmu igrač v New Yorku – kjer je bila pred šestinpetdesetimi leti barbika tudi prvič razstavljena – so se kritikam o slabem vplivu na samopodobo deklic pridružile še obtožbe nedopustnega vdiranja v zasebnost otrok.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 3. 2015 | Mladina 12 | Kultura | Hudo
© Arhiv Mladine
Proizvajalec barbik, katerih prodaja upada že tretje leto zapored, je v škripcih. Po predstavitvi prvega interaktivnega modela na ameriškem sejmu igrač v New Yorku – kjer je bila pred šestinpetdesetimi leti barbika tudi prvič razstavljena – so se kritikam o slabem vplivu na samopodobo deklic pridružile še obtožbe nedopustnega vdiranja v zasebnost otrok.
Mattelova Hello Barbie, ki naj bi na trg prišla jeseni v več etničnih različicah, ob pritisku na gumb posname otrokov glas, ga nato prek brezžične povezave spravi do strežnika na spletu, kjer posnetke zbirajo in analizirajo, da se lutka lahko odzove z ustreznim dialogom. Skozi čas si »zapomni« podatke in priljubljene teme ter se seveda trudi postati najboljša prijateljica svoje predšolske lastnice. Zagovorniki otrok se bojijo, da bi barbika klepetanje z deklicami izkoristila za oglaševanje oziroma nagovarjanje k nakupom, po drugi strani pa naj bi bili zvočni posnetki dnevno ali tedensko dostavljeni staršem, ki bi tako lahko vohunili za froci.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.