3. 4. 2015 | Mladina 14 | Kultura | Dogodki
Mehkobno in zabavno
Domači dvojec Pliš, ki je sprva zaslovel kot YouTube-fenomen, je predstavil prvo ploščo
Namesto prek ekranov smo Aleksandro Ilijevski in Marka Gregoriča (desno) tokrat poslušali v živo
Dobri dve leti pevka Aleksandra Ilijevski ter kitarist in kontrabasist Marko Gregorič ustvarjata pod imenom Pliš. Za poezijo v zasedbi ob Gregoriču, ki tudi sklada, skrbi Rok Vilčnik - Rokgre, ki piše izvirna besedila za njune pesmi. V preteklosti je to počel denimo za zasedbo Patetico, ki smo jo vzljubili s priredbami znanih svetovnih izvajalcev, in kasneje še za samooklicane prvake gibanja Nova popevka, zasedbo Papir.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 4. 2015 | Mladina 14 | Kultura | Dogodki
Namesto prek ekranov smo Aleksandro Ilijevski in Marka Gregoriča (desno) tokrat poslušali v živo
Dobri dve leti pevka Aleksandra Ilijevski ter kitarist in kontrabasist Marko Gregorič ustvarjata pod imenom Pliš. Za poezijo v zasedbi ob Gregoriču, ki tudi sklada, skrbi Rok Vilčnik - Rokgre, ki piše izvirna besedila za njune pesmi. V preteklosti je to počel denimo za zasedbo Patetico, ki smo jo vzljubili s priredbami znanih svetovnih izvajalcev, in kasneje še za samooklicane prvake gibanja Nova popevka, zasedbo Papir.
No, začetke Pliša lahko iščemo nekje v letu 2011, ko so se skladbe dueta počasi, kot kakšen virus, začele širiti po spletu. Pod različnimi imeni sta takrat z objavami videoposnetkov iz domače dnevne sobe, kuhinje in kopalnice preplavila videoportal YouTube. Na posnetkih sta preigravala tako avtorske skladbe kot številne priredbe. Predvsem s slednjimi sta seveda pritegnila največ pozornosti. Priredbe so pač enostaven način, kako povečati svojo fenovsko bazo. In če glasbenik, kot je Gotye, čigar komad Somebody I Used To Know, veliko globalno uspešnico leta 2011, sta denimo priredila, celo sam izpostavi tvojo interpretacijo kot kakovostno, dobiš res ogromno pozornosti. Samo ta video je v treh letih zbral več kot 350 tisoč ogledov.
No, slovenskim poslušalcem je Pliš vseeno najbolj znan po skladbi Metulj, ki je bila leta 2012 najbolj predvajana skladba na slovenskih radijskih postajah. To je bilo več kot očitno tudi na koncertu ob izdaji njunega prvega albuma Plošča za dva v ljubljanskem SiTi Teatru, ko je v dvorani kar završalo, ko sta jo zaigrala. Na razprodanem koncertu sta intimen oder, prirejen v dnevno sobo, sicer delila z izvajalci z albuma, beatboxerjem Muratom, ki skrbi za ritem, trobentačem Tomažem Gajštom in igralcem Jurijem Zrncem, ki se je to noč več kot uspešno udejanjal v vlogi humornega povezovalca večera in pevca.
Pretežno avtorske skladbe, ki jih najdemo na albumu, spominjajo na džezovske standarde, na odru pa sta jih pliševca prepletala s priredbami, kot so Sunny Marvina Gaya, Faith Georgea Michaela, Get Lucky Daft Punk. V duetu z Jurijem smo Aleksandro lahko slišali gruliti še v komadu Volim te budalo mala Frana Lasića in kibicirati ob komadu Besede, besede Elde Viler, v izvirniku Parole Parole Mine in Alberta Lupa. Ker je bil materinski dan, pa je Jurij svoji mami, ki je sedela med občinstvom, nekoliko sramežljivo odpel priredbo pesmi Mati, bodiva prijatelja Ota Pestnerja. In ker je imel še rojstni dan, je fasal torto in množični »vse najboljše za te«.
Nastop skupine je bil prežet s humorjem in satiro, poslušalci pa smo se ob izvajanju komadov lahko bolj ali manj neobvezno pozibavali in se predvsem zabavali. A kljub temu, da gre v resnici za povsem simpatično in duhovito postavo, lahko rečemo, da je bil njihov tokratni nastop korekten in povsem brez presežkov.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.