8. 4. 2015 | Kultura
Zadnji dan življenja P. P. Pasolinija
V Kinodvoru bo jutri, 9. aprila ob 20.30 premiera filma Pasolini, v katerem režiser Abel Ferrara ponudi vpogled v intelektualni ter domišljijski univerzum vizionarskega in provokativnega umetnika Piera Paola Pasolinija skozi zaporedje dogodkov na zadnji dan njegovega življenja. V filmu se prepletajo biografski podatki z uprizoritvami odlomkov iz njegovih zadnjih dveh nedokončanih del. Po projekciji bodo odprli razstavo "Salò, zadnji film Piera Paola Pasolinija," na kateri bo prikazan izbor fotografij Deborah Beer, edine uradne fotografinje na setu.
Ponoči 2. novembra 1975 v Rimu umorijo velikega italijanskega pisatelja, pesnika in režiserja Piera Paola Pasolinija, ki predstavlja simbol umetnika, ki se neustrašno bori proti politični moči. Njegovo pisanje je škandalozno, njegove filme preganjajo cenzorji, številni ga obožujejo, mnogi tudi sovražijo. Pasolini zadnje ure življenja preživi z materjo in prijatelji, preden se z alfo romeo odpravi v večno mesto. Ob zori ga najdejo mrtvega na plaži ob obronkih mesta v Ostii.
Scenarij za film je nastal na podlagi obširnih raziskav ter pogovorov s Pasolinijevimi sorodniki in prijatelji (predvsem z Ninettom Davolijem). Poiskali so tudi dokumente, ki so potrdili resničnost njihovih izjav, ter izprašali ljudi, ki poznajo okoliščine Pasolinijeve smrti (med njimi mladoletnega prestopnika Pina Pelosija, ki je priznal uboj, a je priznanje kasneje preklical, odvetnika Guida Calvija in sodnike v številnih sodnih obravnavah). Film so snemali na resničnih lokacijah, uporabili pa so tudi Pasolinijeve osebne predmete in oblačila, ki so jim jih priskrbeli njegovi prijatelji in sorodniki.
"Pasolini je rezultat zelo dodelanega scenarija, poskušali smo namreč povedati zgodbo o mitu dvajsetega stoletja, kompleksnem in izjemnem človeku v zadnjih dneh njegovega življenja, pri tem pa se izogniti napaki, da bi naredili film le za nostalgike in strokovnjake. Hkrati je to moral biti film, ki ne bi pristal na nikakršno restriktivnost in didaktičnost, ampak občinstvu približal vse kontroverzne, eksperimentalne in radikalne teme iz zadnjega obdobja Pasolinijevega ustvarjanja," pravi scenarist Maurizio Braucci.