Darja Kocbek

 |  Svet

Avstrija išče zaveznike proti nemškim vinjetam, komisarka Violeta Bulc pa bi vinjete v EU ukinila

© Uroš Abram

Če Evropska komisija proti Nemčiji zaradi uvedbe do tujih voznikov diskriminatornih vinjet za osebna vozila ne bo uvedla postopka, jih namerava Avstrija spodbijati s tožbo na sodišču EU. Toda preden to sodišče o zadevi odloči, lahko mineta dve ali celo tri leta. Če bi sodišče EU po uvedbi ugotovilo, da so nemške vinjete v nasprotju s pravnim redom EU, bi vozniki lahko zahtevali povračilo denarja, a le z originalnimi računi oziroma z izpiskom naročila vinjete prek spleta. Hitre odločitve sodišča EU prav zaradi možnosti vračila ni pričakovati, je po poročanju časopisa Der Standard povedal izvedence za pravo EU na univerzi Innsbruck Walter Obwexer.

Avstrijska vlada tožbe še nima pripravljene, ker ima najprej Evropska komisija po objavi zakona o uvedbi prispevka za infrastrukturo, s katerim namerava v letu 2016 uvesti vinjete za osebna vozila, tri mesece časa, da začne postopek proti Nemčiji. Avstrijski prometni minister Alois Stöger je že poslal pismo evropski komisarki za promet Violeti Bulc, v katerem od nje zahteva, naj Evropska komisija čim prej začne postopek za preveritev, ali je predvidena nemška vinjeta v skladu s pravom EU. Čim bo nemški zakon objavljen v uradnem listu, namerava avstrijska vlada poslati v Bruselj še uradno pritožbo.

Dokler komisija ne bo odločila, nameravajo Avstrijci druge članice EU prepričati, naj se jim pridružijo pri nasprotovanju nemškim vinjetam. Računajo zlasti na Nizozemce in Čehe. Predvidena nemška vinjeta je sporna zato, ker bi domači vozniki za znesek, ki bi ga plačali zanjo, dobili popust pri plačilu davka na osebna vozila. Tujci tega popusta ne bi mogli uveljaviti, zato ne bi bili v enakopravnem položaju kot domačini.

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt očitke o diskriminaciji zavrača. Avstrijski argumenti po njegovih besedah niso nič novega, da nov prispevek za infrastrukturo ni v neskladju s pravnim redom EU, so Nemci po zagotovilih prometnega ministrstva za Frankfurter Allgemeine že dokazali. Christian Hillgruber, profesor prava iz Bonna, namreč meni, da predvidena sprememba sistema brez dodatne obremenitve domačih davkoplačevalcev ne more biti v neskladju s pravnim redom EU. Poleg tega nemško prometno ministrstvo meni, da so davčne zadeve domača zadeva držav članic EU, zato EU o njih ne more soodločati.

Nemški parlament je zakon o prispevku na infrastrukturo dokončno sprejel 8. maja. Toda Die Welt opozarja, da bi lahko bila življenjska doba nemške vinjete kratka, saj Evropska komisija v delovnem gradivu predvideva ukinitev vinjet v EU. Namesto vinjet bi komisija po načrtih komisarke Violete Bulc od držav članic zahtevala uvedbo sistema cestninjenja po dejansko prevoženih kilometrih. To pomeni, da bi vinjete morale nadomestiti s sistemom elektronskih tablic, ki jih Nemci že imajo za tovorna vozila. Če bo predlog Evropske komisije sprejet, bo morala vinjete ukiniti tudi Slovenija. Predlogi komisije za uvedbo cestnin glede na prevožene kilometre so do zdaj zaradi različnih interesov držav članic vedno padli v vodo. To seveda ne pomeni, da takšna usoda čaka tudi predlog, ki ga pripravlja Violeta Bulc.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.