Petra Tihole  |  foto: Miha Fras

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Dogodki

Raziskovalec klavirske glasbe

Kako se je na drugem nastopu pri nas odrezal priljubljeni nemški pianist in skladatelj Nils Frahm?

Le redki so bili razočarani nad njegovim veščim izvajanjem. Drugi smo se znova prepričali, da je pravi klavirski virtuoz.

Le redki so bili razočarani nad njegovim veščim izvajanjem. Drugi smo se znova prepričali, da je pravi klavirski virtuoz.

Nemški glasbenik in skladatelj Nils Frahm je pred dobrimi tremi leti pred polno dvorano ljubljanskega kluba Menza pri koritu sedel za tri klavirje in poskrbel za enega najbolj posebnih nastopov takratne pomladne sezone, za katerega smo še vedno veseli, da ga nismo zamudili, saj nas je mladi glasbenik povsem navdušil. Medtem je postal dodobra prepoznaven in priljubljen med širšimi množicami. Iz manjših klubov je našel pot do večjih prizorišč, ki jih z lahkoto povsem napolni, čeprav so med njimi tudi najprestižnejši odri klasične glasbe.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Petra Tihole  |  foto: Miha Fras

 |  Mladina 20  |  Kultura  |  Dogodki

Le redki so bili razočarani nad njegovim veščim izvajanjem. Drugi smo se znova prepričali, da je pravi klavirski virtuoz.

Le redki so bili razočarani nad njegovim veščim izvajanjem. Drugi smo se znova prepričali, da je pravi klavirski virtuoz.

Nemški glasbenik in skladatelj Nils Frahm je pred dobrimi tremi leti pred polno dvorano ljubljanskega kluba Menza pri koritu sedel za tri klavirje in poskrbel za enega najbolj posebnih nastopov takratne pomladne sezone, za katerega smo še vedno veseli, da ga nismo zamudili, saj nas je mladi glasbenik povsem navdušil. Medtem je postal dodobra prepoznaven in priljubljen med širšimi množicami. Iz manjših klubov je našel pot do večjih prizorišč, ki jih z lahkoto povsem napolni, čeprav so med njimi tudi najprestižnejši odri klasične glasbe.

Igranja na klavir se je začel učiti že v otroštvu, vendar se je še kot najstnik naveličal nenehnega driblanja in zato klasično piljenje za klavirjem kmalu zamenjal z raziskovanjem jazzovske, funkovske in improvizirane glasbe. Že kot mladostnik pa je pokazal zanimanje tudi za elektroniko in o slednjem smo se lahko prepričali tudi v sredo zvečer, ko je našo prestolnico ponovno obiskal v okviru svoje tokratne evropske turneje. V slabih dveh urah je pred polno veliko dvorano Kina Šiške spretno spajal klasično in elektronsko glasbo.

Njegov bliskoviti preboj med velike zvezdnike pa, se zdi, ni nič kaj vplival na njegov ego. Povsem skromno je stopil na oder, ki se je kar šibil pod klaviaturami. Na eni polovici odra je bil postavljen koncertni klavir, nasproti njega pa pianino in dva sinta. Na drugi polovici so kraljevali njegovi mini orgelski izumi, s katerimi, kot pravi, skuša izboljšati klasičen klavirski zvok.

Nastop je začel dokaj klasično, z nekaj povsem minimalističnimi komadi s svojega aktualnega albuma Solo, in nam tako klavirsko glasbo sprva ponudil v bolj introspektivni, subtilni in lirični obliki. Potem je intenziteto nastopa stopnjeval in klavirski zvok oplajal z elektroniko, v zvok vključeval vedno več loopov in vse elemente vedno znova pripeljal do vrhunca, pri tem pa je ves čas skrbel tudi za dobro dozo improvizacije.

Dolge, počasne, srce parajoče kompozicije so se menjavale s tistimi bolj živahnimi, elektronsko obarvanimi. In bolj ko je stopnjeval tempo, bolj je tudi sam tekal od enega do drugega inštrumenta in pri obiskovalcih, od katerih jih je polovica sedela, druga polovica pa stala, izvabljal odobravanje. Le redki so bili razočarani nad njegovim veščim izvajanjem. Drugi smo se znova prepričali, da je pravi raziskovalec in klavirski virtuoz.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.