19. 5. 2015 | Družba
Nekdanji vodja raziskav pri Googlu namerava z izobraževanjem prek spleta revolucionirati univerzo
Sebastian Thrun, nekdanji vodja raziskav pri Googlu, namerava prek družbe Udacity na novo postaviti univerzo. Za to je pravkar od investitorjev zbral 35 milijonov dolarjev. Novinar Die Zeit Christoph Drösser navaja, da pred letom dni Thrunu ni kazalo tako dobro, saj se je zdelo, da je začetno navdušenje nad množičnim izobraževanjem prek spleta mimo. Čeprav so izvajalci predavanj, ki jih je mogoče spremljati prek spleta, pobirali milijone, je devet od desetih slušateljev izobraževanje predčasno prekinilo.
Zdaj pa ima 150 sodelavcev, ki v družbi Udacity njen izobraževalni program razvijajo naprej, polne roke dela. Kaj se je v letu dni spremenilo? Sebastian Thrun razlaga, da je spoznal, da družbe v Silicijevi dolini iščejo ljudi, ki obvladajo sodobne računalniške tehnike. Teh tehnik tako rekoč ni v predmetnikih visokih šol, ker predavatelji prihajajo iz drugih časov. Samo znanje o predavanjih prek spleta ne zadošča, ker je treba slušatelje s projektnim delom in mentorstvom v majhnih skupinah zadržati pri študiju. Kdor si po uspešnem zaključku šolanja prek spleta obeta boljšo službo, je zanj pripravljen tudi plačati.
Na podlagi teh spoznanj je Thrun dobil idejo za nano izobrazbo. Izobraževalni katalog njegove družbe Udacity tako danes vsebuje specialno ponudbo, kot je »razvoj aplikacij za Android« v sodelovanju z Googlom ali »front-end razvijalec« v sodelovanju s telekomunikacijskim koncernom AT&T. Ponuja torej ciljno nadaljevanje izobraževanja na podlagi potreb industrije, ki v zameno slušateljem po zaključku zagotavlja zaposlitev. Pod takšnimi pogoji slušateljem ni problem za spletno izobraževanje na mesec odšteti 200 dolarjev.
Sebatian Thrun zato ni prav nič navdušen nad vprašanjem, kaj je nastalo iz ideje o »brezplačnem izobraževanju za vse«, in da za Google in druge nadnacionalke usposablja nekritične mlade programerje. »Še vedno je vse, kar počnemo, na voljo brezplačno,« trdi. Plačati je treba le za mentorstvo in certifikat. Prepričan je, da bo podjetje Udacity nekega dne univerza Silicijeve doline, ki bo ponujala tudi mehka znanja, razmišljanje v zgodovinskih, kulturnih in socialnih razsežnostih.
Z uspešno ponudbo množičnih izobraževanj prek spleta se hvali vse več univerz. Novozelandska univerza Adelaide se je recimo pravkar pohvalila z zadnjim programom Kibernetska vojna, nadzor in varnost. Univerza Queensland je aprila začela množično spletno izobraževanje za podnebne spremembe.
Duke Chronicle pa opozarja, da kljub popularnosti stroka ostaja razdeljena glede množičnega spletnega izobraževanja. Nekateri profesorji postavljajo pod vprašaj akademsko veljavnost in primernost teh programov, nekateri pa v tem vidijo možnosti za inovacije.
Profesorji George Siemens, Dragan Gaševič in Shane Dawson z univerze Edinburg, Texas in Južna Avstralija so objavili rezultate študije, s katero skušajo odgovoriti na vprašanje, kakšna usoda čaka raziskave pri množičnem spletnem izobraževanju. George Siemens opozarja, da niso raziskave gonilna sila množičnega spletnega izobraževanja, pač pa kričeča reklama in retorika. Če je spletno izobraževanje prihodnost, bo to tako, kot da bi šli skozi sramotno obdobje, v katerem bi pozabili, »da smo bili raziskovalci in znanstveniki«, namesto tega bi »zgolj sprejemali odločitve in razglase, ki sploh niso znanstveni«.
Profesor Siemens upa, da bodo rezultati študije pomagali kolegom profesorjem, da bodo glede digitalnega izobraževanja sprejeli pametne odločitve, ki bodo temeljile na raziskavah in dokazih.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.