10. 6. 2015 | Kultura
Festival (pre)drznih performativnih umetnosti
Ideal
© Petra Veber
V Stari mestni elektrarni-Elektro Ljubljana bo 13. in 14. junija potekalo četrto nadaljevanje mednarodnega festivala Pajek, ki ga organizira produkcijski kolektiv Pekinpah Kink Kong. Po uspešnih potujočih plesno-umetniških manifestacijah Spider, Spider Expand! in Spider White, ki so med leti 2010 in 2014 potekale v Ljubljani, Lyonu, Berlinu, Atenah, Bruslju in Zagrebu, se Pajek v prestolnico vrača pod imenom Spider Slang/Pajek Sleng. Pobudnik projekta in umetniški vodja festivala koreograf Matej Kejžar, pravi da "Spider Slang tematizira iskanje novega jezika, in sicer takšnega, ki ne bo ukrivljen tako, da bi ustrezal dominantni epistemologiji in spodbujal takojšnje priznanje in istovetenje."
Festival bo odprla premiera plesnega performansa "Ideal," razvpitega dueta Leje Jurišić in Teje Reba, v katerem avtorici "zapopadeta Goebelsovo delitev na intimno, osebno-javno in javno življenje posameznika ter jo cepita na Marxovo misel, da se da veliko dela postoriti kar v postelji." Na ogled bo tudi nova plesna predstava "AL13FB<3," mladega brazilsko-nizozemskega koreografa Fernanda Belfioreja, v kateri radikalno preizprašuje koncept "družbenih struktur" po Josephu Beuysu.
Za ljubitelje body arta se obeta koreografirani "krvaveči" performans "Movement Monochromes," grško-angleškega teoretika in umetnika performansa Pavlosa Kountouriotisa, sicer tudi nekdanjega sodelavca Trishe Brown, Rona Atheya. V okviru festivala bo na ogled tudi zadnja predstava Mateja Kejžarja "True Romance" (njegova najnovejša koreografija bo julija premierno predstavljena na najpomembnejšem evropskem gledališkem festivalu v Avignonu). Festival, ki bo vključeval tudi fotografsko razstavo Matije Lukića, bo v improviziranem performativnem slogu povezoval znameniti dunajski gledališki umetnik Thomas Kasebacher.
Zaključek festivala bo zaznamovala najnovejša srbska indie rock atrakcija Artan Lili, katere člani prihajajo iz skupin Obojeni program in Stuttgart online. V njihovih melodičnih pesmih so opazni vplivi noise rocka, brit- in elektro-popa, punka, krautrockovske repetitivnosti in jugoslovanske novovalovske scene.