Stanka Prodnik Božič

 |  Mladina 24  |  Kultura  |  TV

10 domačih

Govejizacija javne televizije se nadaljuje

Hesse kot rekvizit v videospotu Modrijanov

Hesse kot rekvizit v videospotu Modrijanov
© TVS

Ljubitelji sedme umetnosti smo na nacionalki končno dočakali redno tedensko, a precej kratko večerno oddajo Kino fokus, ki jo je očitno priborila novinarka in voditeljica Mateja Valentinčič. Oddaji so za zdaj odmerili borih pet do petnajst minut in se že naslednji teden odpravlja na poletne počitnice, ko se bomo lahko za osveščanje o kulturi in umetnosti zahvalili le redni dnevni dozi Poletne scene.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Stanka Prodnik Božič

 |  Mladina 24  |  Kultura  |  TV

Hesse kot rekvizit v videospotu Modrijanov

Hesse kot rekvizit v videospotu Modrijanov
© TVS

Ljubitelji sedme umetnosti smo na nacionalki končno dočakali redno tedensko, a precej kratko večerno oddajo Kino fokus, ki jo je očitno priborila novinarka in voditeljica Mateja Valentinčič. Oddaji so za zdaj odmerili borih pet do petnajst minut in se že naslednji teden odpravlja na poletne počitnice, ko se bomo lahko za osveščanje o kulturi in umetnosti zahvalili le redni dnevni dozi Poletne scene.

Medtem pa nacionalka še naprej razvaja ljubitelje narodnozabavnih ansamblov. Petkovemu elitnemu večernemu terminu na prvem programu televizije Slovenija, ki je tradicionalno rezerviran za oboževalce govejih viž, so zdaj sredi dneva dodali še lestvico videospotov 10 domačih. V razvedrilnem programu, ki se lahko glede na vse, kar so pokazali na področju produkcije televizijskih vsebin v zadnjih nekaj mesecih, mirno preimenuje v kmečki program, želijo z najnovejšo polurno govejizacijo spodbujati »nastajanje in ustvarjanje kvalitetnih in kreativnih narodno zabavnih videospotov« ter jim dati »možnost predstavitve in objave v programih Televizije Slovenija«. Mario, a smo se za to borili?

Za videospote na lestvici gledalci glasujejo prek spletne strani nacionalkine oddaje Slovenski pozdrav, zato ni čudno, da je prvi teden na prvem mestu skupina Modrijani, katere pevec Blaž Švent je tudi voditelj omenjene oddaje. Vodilni videospot za komad Me imaš še sploh kaj rada sicer ni posebej kreativen, razen morda pri izbiri lokacije in rekvizita. Klišejska zgodba, v kateri fant sreča dekle, skupaj sta srečna, sčasoma se ona ohladi, zdaj pa jo on s pesmijo in druženjem ob umazanem perilu kliče nazaj, je posneta v javni pralnici. Tam nekdanje Modrijanovo dekle med čakanjem prebira Hesseja, pri čemer nihče ne opazi, da jo lista od zadaj naprej, kot da gre za revijo ali cajteng.

Bolj kot kakovost in kreativnost narodnozabavnih videospotov, ki so večinoma posneti v urbanih okoljih, s sodobno vizualno estetiko in spodobnimi produkcijskimi sredstvi, zbujajo skrb besedila pesmi, ki so vsa po vrsti klišejska, cenena in dostikrat bebava. Videti je, kot da ti ljudje razen zlomljenih src, naželejanih frizur in uvrstitve na nacionalkino lestvico domačih nimajo ne le nobenih skrbi, ampak sploh nobenih misli v glavi.

Trend frajtonarice je zavohal tudi najboljši sosed in s svojimi oglaševalskimi guruji sproduciral TV-oglas, ki prikazuje duo mladcev v narodnih nošah v podalpski idili, ob spremljavi v Avstriji narejene frajtonarice prepevajoč narodnozabavno vižo o odsekanih cenah. Na koncu se jima pridruži gozdar lumberseksualec s sekiro, glas mu posoja igralec Lotos Šparovec. Ta je včasih sicer nastopal v oglasih za Spar, kamor so ga povabili zaradi priimka, a videti je, da ta prestop nikogar ne vznemirja.

Očitno predpočitniški čas res ni čas za razmislek, refleksijo, za uporabo možganov na splošno, ampak za juhuhu in tralala. Glavno je, da pojemo v slovenščini.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.