12. 6. 2015 | Mladina 24 | Kultura
Ko se uresniči največja želja
Sloveniji se konec junija vendarle obeta pravi veliki glasbeni festival na prostem s prepoznavnimi tujimi glasbeniki – Flow Festival Ljubljana
Med nastopajočimi bo tudi britanski elektropop duet Pet Shop Boys
Še lani se je misel na to, da se bo v slovenski prestolnici v poletnih mesecih nekoč dalo v živo prisluhniti velikim imenom z globalne glasbene scene, zdela utopična. Zdaj pa je vse skupaj videti precej bolj obetavno. Organizatorji priljubljenega helsinškega glasbenega festivala Flow so se namreč odločili, da svoj festival letos prvič razširijo zunaj Finske, za sestrsko destinacijo pa so izbrali ravno Ljubljano.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
12. 6. 2015 | Mladina 24 | Kultura
Med nastopajočimi bo tudi britanski elektropop duet Pet Shop Boys
Še lani se je misel na to, da se bo v slovenski prestolnici v poletnih mesecih nekoč dalo v živo prisluhniti velikim imenom z globalne glasbene scene, zdela utopična. Zdaj pa je vse skupaj videti precej bolj obetavno. Organizatorji priljubljenega helsinškega glasbenega festivala Flow so se namreč odločili, da svoj festival letos prvič razširijo zunaj Finske, za sestrsko destinacijo pa so izbrali ravno Ljubljano.
Tukajšnji feni aktualnih glasbenih tokov bi morali ob taki priložnosti in sploh ob impresivnem seznamu nastopajočih, s katerim so že pred nekaj meseci postregli organizatorji, seveda nemudoma skočiti v zrak. Ker pa se iz podobnih napovedi v preteklosti običajno ni izcimilo nič oprijemljivega, mnogi ostajajo previdni. Tudi zdaj, ko nas od festivala ločita slaba dva tedna. A ker za projektom stoji ekipa preverjenega Flowa, dvomov o tem, ali bomo v Ljubljani konec junija res lahko poslušali Pet Shop Boys, Róisín Murphy in številne druge tuje in domače ustvarjalce, ne bi smelo biti.
Festival, ki je v Helsinke prvo leto privabil okoli dva tisoč obiskovalcev na dan, se je desetletje pozneje razvil v enega najbolj atraktivnih svetovnih glasbenih festivalov srednje velikosti in je predlani gostil že okoli 60.000 obiskovalcev. Njegova ljubljanska različica bo razumljivo precej manjša, toda hkrati je jasno, da gre za zelo ambiciozno zastavljen projekt. »Ker imamo izkušnje z organizacijo finskega festivala in uveljavljeno (festivalsko) znamko, si v Ljubljani lahko privoščimo več manevrskega prostora, predvidevamo pa, da se bo festivala na dan udeležilo od pet do deset tisoč obiskovalcev,« pričakovanja organizatorjev pojasnjuje soustanovitelj Flowa Tuomas Kallio.
Zveneča imena, ob britanskem elektropop duetu Pet Shop Boys, ki je navduševal že v osemdesetih, in irski glasbenici Róisín Murphy, ki se je letos vrnila z novo ploščo, so to še Metronomy, Caribou, José González, Derrick May, Bonobo ali pa dvojec Run The Jewels, ki je lani objavil enega najodmevnejših albumov, bi v normalnih okoliščinah res morala privabiti dovolj obiskovalcev. Je pa res, da so koncertne navade slovenskega občinstva pogosto nepredvidljive in da izkušenj s festivalom primerljive velikosti in vsebinske zasnove pri nas pač nimamo. Pred kakšnim desetletjem je velik potencial kazal Festival pomladi, ki pa potem nikoli ni zares zaživel. Precej bolje gre podobnim festivalom v naši soseščini; Elevatu in Spring Festivalu v Gradcu, zagrebškemu INmusicu ali pa različnim festivalom v Istri, Dalmaciji in na Madžarskem, zato s pravim, dolgoročnim pristopom obstoj takšnega festivala tudi pri nas verjetno ne bi smel biti vprašljiv. Kallio upa, da morda tudi zato, ker se Flow od večine drugih festivalov loči po bolj celostni ponudbi, ki ob glasbi vključuje tudi avdiovizualne vsebine, film, konference, kulinariko ... »Veliko pozornosti usmerimo tudi v samo prizorišče, saj obiskovalec tam preživi deset ur ter potrebuje več od toplega piva in umazanega stranišča. Zato je ob glasbenikih tudi sama ljubljanska lokacija, Tobačna mesto, nekako eden od ‘headlinerjev’ našega festivala.«
Glasbeni festivali, ki so umeščeni v mestna središča, navadno zelo tesno sodelujejo z lokalno skupnostjo, mestom in lokalnimi podjetji, česar se zaveda tudi Kallio: »V Sloveniji imate bolj zapleteno birokracijo kot na Finskem, toda po drugi strani nekoliko bolj sproščene predpise. Mestni uradniki in lokalni podjetniki so nad projektom večinoma navdušeni, morda tudi zato, ker vztrajamo, da polovica nastopajočih prihaja iz Slovenije. In prav lokalna skupnost je tista, ki bo ljubljanski Flow naredila drugačnega od helsinškega.« Ker se Ljubljana vse pogosteje promovira kot destinacija za mlajše, dinamične turiste, bi mesto v takem festivalu seveda moralo prepoznati njegov širši potencial.
Ideja o domačem festivalu urbane glasbe, ki bi se ponoči spogledoval tudi s plesnim veseljačenjem, je že zelo dolgo na vrhu želja naših angažiranih koncertohodcev, zato so pričakovanja pred festivalom in tudi njegovimi morebitnimi nadaljevanji seveda velika. Nekaj pomislekov je za zdaj sicer na račun seznama nastopajočih, ki je v nekaterih pogledih kar malce preveč festivalsko konservativen ali pa predvidljiv. Toda tudi to je na neki način treba razumeti kot naložbo v prihodnost festivala. Kallio pravi, da je prvo leto najtežje in da tako velikega projekta nima smisla pripravljati, če o njem ne razmišljaš dolgoročno …
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.