26. 6. 2015 | Mladina 26 | Politika
Pahor ilegalec
Pahor v Nemčijo želel poleteti z letalom, s katerim ne bi smel
Velika prijatelja: Borut Pahor in Ivo Boscarol
© Anže Malovrh/STA (up-rs.si)
Predsednik države Borut Pahor je nameraval v Nemčijo, na gospodarski obisk družb Mercedes, Mahle in BMW, poleteti s Pipistrelovim hibridnim letalom Panthera. Lastnik družbe, Ivo Boscarol, je povedal, da je pobudo za ta polet dal Pahor sam, zaradi »ekološke note«.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
26. 6. 2015 | Mladina 26 | Politika
Velika prijatelja: Borut Pahor in Ivo Boscarol
© Anže Malovrh/STA (up-rs.si)
Predsednik države Borut Pahor je nameraval v Nemčijo, na gospodarski obisk družb Mercedes, Mahle in BMW, poleteti s Pipistrelovim hibridnim letalom Panthera. Lastnik družbe, Ivo Boscarol, je povedal, da je pobudo za ta polet dal Pahor sam, zaradi »ekološke note«.
Letalo Panthera naj bi bilo namreč eno najbolj zelenih slovenskih proizvodov, bilo naj bi edino štirisedežno letalo na svetu, v katerem lahko pilot izbira med bencinskim, električnim ali hibridnim pogonom. V Pipistrelu so že izbrali pilota in pripravili letalo – a potem jim je načrte pokvarilo »deževno vreme v južni Nemčiji«. Zato je Pahor v Nemčijo odpotoval z električnim avtomobilom, so sporočili.
Namen predsednika vlade je bil gotovo pozitiven. A glavna težava ni bilo (samo) vreme, temveč dejstvo, da bi bil tak prevoz nezakonit.
Kot so nam namreč po tednu dni tuhtanja le priznali na Javni agenciji za civilno letalstvo (CAA), je sicer Pipistrel dobil »dovoljenje za amatersko izdelavo letala« in dovoljenje za letenje, a »Panthera nima dovoljenja za prevoz potnikov«.
To pomeni, da Pipistrel s Panthero na tak način ne sme leteti. Do podobnega incidenta je prišlo leta 2012 v primeru, ko je tedanji predsednik vlade Janez Janša za zasebni let z grškega otoka Kos najel letalo podjetja RB Zračne linije, ki ravno tako ni imelo t. i. »operativne licence oziroma certifikata za komercialni prevoz potnikov«.
Zato so podjetje pozneje obiskali inšpektorji in lastnika kaznovali s 4000 evri globe.
Seveda pa ne gre zgolj za globo ali formalnost. Ta primer kaže tudi na nenavadno nedržaven ali neresen pristop služb, ki skrbijo za predsednika države.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.