28. 8. 2015 | Mladina 35 | Svet
Zločin in kazen
Kako so neoliberalci trg spremenili v prostor, v katerem vse poberejo zmagovalci, medtem ko vsi preostali prinašajo le podatke
Ko so hekerji javno razkrili identiteto sicer anonimiziranih prešuštnikov, ki seksualne preference diskretno »delijo« na portalu Ashley Madison, se je kakopak zastavilo vprašanje: Kaj je hujše – da osebne podatke, ki jih puščate vsepovsod, skrivaj tržijo in prodajajo oglaševalcem, podjetjem, tajnim službam ipd., ali da jih javno razkrijejo? Kot bi rekel Stalin: oboje je enako hujše.
V dvajsetih letih prejšnjega stoletja se je oglaševalski agenciji James Walter Thompson, alias JWT, bazirani na newyorški Madison Avenue, predhodnici agencij iz TV-serije Oglaševalci, utrnila genialna ideja: anketa. Anketirajmo ljudi! Pošljimo svoje anketarje med ljudi, na domove potrošnikov! Sprašujejo naj jih o tem in onem – o tem, kaj hočejo, kaj kupujejo, kaj imajo najraje, kaj čutijo, kaj mislijo! Tako bomo dobili profile potrošnikov – tako bomo lažje vedeli, kaj jim prodati in kako! Jasno, o tovrstnem anketiranju potrošnikov do tedaj ni bilo ne duha ne sluha. Nihče ga ni jemal resno. Nihče ni v tem videl poti do ljudskih src.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.