27. 11. 2015 | Mladina 48 | Kultura | Plošča
Sophie: Product
2015, Numbers
+ + + + +
Dolgometražni prvenec londonskega producenta Samuela Longa, bolj znanega pod imenom Sophie, bo ponudil odgovor na marsikatero vprašanje. Predvsem na tisto, ali je po hajpu, ki ga je v zadnjih dveh letih zakuhal s somišljeniki iz druščine/založbe PC Music, napočil trenutek, ko bo njegova glasba prodrla iz podtalne klubske scene. Zaradi sodelovanja z Madonno in Charli XCX se je to deloma sicer že zgodilo, je pa hkrati res, da fenov obeh zvezdnic verjetno ne zanima preveč, kdo (kot koproducent) podpisuje njune skladbe. Je mainstream zrel za ploščo Product? So konec koncev zanjo zreli feni plesne glasbe?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
27. 11. 2015 | Mladina 48 | Kultura | Plošča
+ + + + +
Dolgometražni prvenec londonskega producenta Samuela Longa, bolj znanega pod imenom Sophie, bo ponudil odgovor na marsikatero vprašanje. Predvsem na tisto, ali je po hajpu, ki ga je v zadnjih dveh letih zakuhal s somišljeniki iz druščine/založbe PC Music, napočil trenutek, ko bo njegova glasba prodrla iz podtalne klubske scene. Zaradi sodelovanja z Madonno in Charli XCX se je to deloma sicer že zgodilo, je pa hkrati res, da fenov obeh zvezdnic verjetno ne zanima preveč, kdo (kot koproducent) podpisuje njune skladbe. Je mainstream zrel za ploščo Product? So konec koncev zanjo zreli feni plesne glasbe?
Sophie že vse od objave singla Bipp leta 2013 odpira več vprašanj, kot ponuja odgovorov. Je njegov ženski psevdonim soočenje z (lastno) spolno identiteto? Zakaj na oder (domnevno) raje kot sebe pošlje kakšnega transvestita? Je njegovo izvirno križanje EDM-jevske sintetike, podrtega bassa in saharinskega J-popovskega popevkarstva le parodija pop glasbe? Mi je kot fenu prave plesne elektronike dovoljeno uživati v njegovi glasbi? Bo moja kredibilnost kaj manjša, če jo spljuvam? Je produkt, ki ga lahko naročim skupaj s ploščo, dildo? Gre za kritiko potrošništva? In še ultimativno vprašanje – je Product album za tiste, ki ta vprašanja postavljajo, ali za one, ki so s takšnimi in drugačnimi pomisleki že zdavnaj opravili?
Odmaknjeni Samuel Long ima rad pop, ne pa fotografiranja
© arhiv založbe
Jasnih, očitnih odgovorov vsekakor ne iščite pri Longu. Tistih nekaj intervjujev, ki jih je dal, je bilo dopisnih, iz njih pa je bilo mogoče razbrati le, da ima rad pop glasbo in nešteto možnosti, ki jih odpirajo sodobni komunikacijski kanali, in da svoje ustvarjanje jemlje zelo resno. Kar pa ne pomeni, da se pri tem ne zabava. Očitno je tudi, da za vsem skupaj tičijo dobro premišljene strategije (in potegavščine), ki pop mislijo drugače, drzno in izvirno. Enako velja za samo glasbo. Na eni strani otroško zveneče neskončno ponavljanje osladnih refrenov. Na drugi zvedavo, drzno premetavanje prvin (avantovske) plesne elektronske glasbe. Rezultat so zapeljive, igrive skladbe, v katerih marsikdo prepoznava prihodnost popa, hkrati pa tudi najbolj pankovsko stvar, ki se je po zelo dolgem času zgodila elektronski plesni glasbi.
No, kljub spevnosti vseh osmih skladb, od katerih smo štiri že slišali v obliki singlic, bo album Product od poslušalcev, ki Sophiejeve glasbe še ne poznajo, verjetno terjal nekaj privajanja. Pa še takrat ni nujno, da jim bo všeč. Zdi se namreč, da ima vsaj toliko kot fenov tudi nasprotnikov. Je pa to le še dokaz več, da njegova glasba redko koga pusti ravnodušnega, kar pomeni, da zagotovo nekaj počne zelo prav. A Sophie se ni pojavil le zato, da bi ga občudovali ali po njem pljuvali, ampak tudi, da z njim prevprašamo svoj odnos do glasbe in (pop)kulture.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.