11. 12. 2015 | Mladina 50 | Ekonomija
Kooperativa Tuš?
Kdor danes v Sloveniji kupi kruh, podpre davčne oaze in nekaj bogatih družin iz Avstrije, Nemčije in Hrvaške
Tušev hipermarket v Mariboru. Bo že kmalu postal zadruga, v lasti občanov – potrošnikov?
© Marko Pigac
Ko gre Slovenec v trgovino, bo zelo verjetno zavil v Spar. Ta ima pač tukaj največji tržni delež, okrog 29 odstotkov. Kot pojasnjuje agrarni ekonomist Aleš Kuhar, je »to podjetje z vidika finančnega inženiringa zelo napredno. Ostanimo zgolj pri tem,« pravi. Ko namreč Slovenec v Sparu kupi solato, kruh, mesne in mlečne izdelke, se dobički ne zlivajo h končnim lastnikom slovenskega Spara, to je v Avstrijo, k družinam Drexler, Maier, Staudinger, Fuchs, Poppmeier, Landgraf, Mild ali Reisch, ampak sprva v davčno oazo Švico. Tam v kantonu St. Gallen domuje podjetje Aspiag Management AG, prvi lastnik Sparovih trgovin v Sloveniji.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.