Damjana Kolar

 |  Kultura

2. obletnica projekta LIMITED EDIT111ONS

V Salonu za ENO glasbo (Vrtača 11) v Ljubljani se bo danes, 22. marca ob 20.00 v okviru razstavne platforme LIMITED EDIT111ONS predstavila oblikovalka in umetnica Tanja Radež, ki bo razstavila štiri grafike v 111 izvodih.  Ob avtorski glasbi klaviaturistke Polone Janežič nam bo zaupala svoja razmišljanja o modnih dodatkih, v pikslih in pikah.

Tanja Radež je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer vizualne komunikacije. Leta 1989 je s sošolcema ustanovila studio TANDAR, v katerem je delovala dvanajst let. Danes se ukvarja z ustvarjanjem za področje kulture, umetnosti, izobraževanja in znanosti v svojem studiu. Kot oblikovalka redno sodeluje z skupinami s področja sodobne gledališke umetnosti in znanosti, ter pomaga ustvarjati sodobne prostore in dogodke. Že dvainvajset let izdaja avtorske rokovnike. Svojo ustvarjalno plat pa plemeniti z raziskovanjem, ki ga je poimenovala Ostalgije, kar v njenem jeziku pomeni avtorsko raziskovanje in nadgradnja tistega kar ostaja za nami. Leta 2015 je postala članica umetniškega kolektiva Kavkaz Balkan Express.

Tokrat se predstavlja z osebnim projektom Križeva zgodba, s katerim si želi raziskati in izboljšati osebni odnos do simbolov in sistemov, ki stojijo za njimi. Križ kot simbol v slovenski sodobni umetnosti še dandanes ohranja močno vlogo. Osebno vprašanje odnosa do religije odpira mnoge teme primerne za umetniški razmislek, naprimer vprašanje ženske in religije ter vprašanje, ali je vera v kulturo in umetnost enakovredna veri v Boga.

"Lani sem na ustvarjalnem popotovanju v nekaj potezah zložila kravato v križ in dobila preplet dveh simobolov. Navdih za ta akt je bila takrat sveža, upanja polna grška politika, ki se je postavila po robu bruseljskim kravatam. Za kravato se pogosto skriva zadrgnjeno politično razmišljanje in okorno neoliberalistično delovanje. Vera v kravato zavira razvoj sodobne družbe. Kravata ni modni dodatek, temveč kulturna usedlina, orožje v boju za oblast.

Ustvarjalno so me kravate zasledovale, ne kot okraski na moških avtoritetah, temveč kot zanimiv predmet, kot lepi vzorci na podolgovatem formatu in svilenem materialu. Pogosto so do mene prihajale kot dediščine, s katerimi novi lastniki ne vedo kaj bi počeli. Preoblikujem obstoječa tekstilna dela, kolažiram navdih poln sporočil, ki v svojem osnovnem delcu nosijo vizualno lastnost piksla, slikovne pike, najmanjše grafične enote računalniških zaslonov," pravi Tanja Radež.

O Tanji Radež je v Mladini pisala tudi Vanja Pirc

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.