1. 6. 2016 | Kultura
Festival (pre)drznih performativnih umetnosti
Matej Kejžar: Club 1 2
© Petra Veber
Po uspešnih potujočih plesno-umetniških manifestacijah Pajek/Spider, ki so med leti 2010 in 2015 v organizaciji produkcijskega kolektiva Pekinpah potekale v Lyonu, Berlinu, Atenah, Bruslju in Zagrebu, se Pajek 2. in 3. junija ponovno vrača v Ljubljano. Peto nadaljevanje mednarodnega festivala (pre)drznih performativnih umetnosti, bo potekalo v Španskih borcih, kjer se bo zvrstilo sedem novih mednarodnih plesnih predstav in performansov, festival pa se bo zaključil z brezplačnim performansom v trajanju na skrivni lokaciji.
Iniciator projekta in umetniški vodja festivala Matej Kejžar, o letošnji izdaji festivala Pajek pravi, da "ustvarja atmosfero, v kateri nastane radikalna misel skozi radikalno gibanje. Gre za post-sodobnoplesni in performativni festival na robovih tukaj in zdaj, ki postavlja v ospredje gibajoče se telo kot del stalno gibajočega se univerzuma. Festival slavi idejo, da je vse različnosti potrebno prevpraševati v kontekstu pregovorne širše perspektive, ta pa v primeru Pajka ni nič drugega kot vesolje samo. In prav nič ne kaže, da bi se gibanje vesolja kaj kmalu ustavilo, kajne?!"
Med vrhunci letošnjega festivala so premiera plesne predstave Je(u), znamenitega francoskega koreografa in gledališkega režiserja Laurenta Chétouana in švedskega plesalca Mikaela Marklunda, ki se ukvarja z vprašanjem ali je mogoče v plesu izkusiti telo in gibanje simultano na tak način, da gibanje več ne "zatira", zakrije ali celo zanika telesa na račun dvodimenzionalnega vidnega stimulusa, temveč, nasprotno, da mu ponovno podari tridemenzionalnost, njegovo težo, njegovo materialnost, celo njegovo "živalskost"?
Matej Kejžar, čigar zadnja predstava, Rave, je lani doživela premiero na festivalu v Avignonu, bo na letošnjem Pajku premierno predstavil svojo najnovejšo koreografsko stvaritev Club 1 2, ki jo (med drugim) ponovno navdihuje (tudi) rejversko gibanje. Čeprav je bil najprej utopična ideja, se je rejv razvil v zadnje veliko družbeno gibanje našega časa - plesno gibanje! Rejv je bil sub-strukturna tehno perverzija, ki je izvirala izza dominantne epistemologije in obenem pljuskala čez njene meje. Club 1 2 rejv uporabi z namenom, da konfrontira koreografsko avantgardo, zaznamovano z dominacijo kapitalističnih zahtev, in jo razglasi za mrtvo. Inspirira se pri Mestu sonca Tommasa Campanelle, prevprašuje strukture druženja in individualnosti ter je oda plesu osvobojenem strukture.
Za enega od vrhuncev prvega dne festivala bo poskrbel tudi britanski umetnik performansa in vodja londonske umetniške institucije ]performance s p a c e[, Benjamin Sebastian, ki bo s pomočjo bobnarja Jake Bergerja in tetovatorja Alana Kosmača predstavil prvo postavitev svojega novega triurnega performansa, poimenovanega po znameniti pesmi Dylana Thomasa Do Not Go Gentle Into That Good Night. Čaka nas tudi nastop plesno-koncertnega dueta Valquiria, mlade švedske koreografinje in glasbenice Ofelie Jarl Ortega in argentinskega glasbenika Ornamentija d’Ora, triurnega performansa I am my own Horse, danskega peformerja in koreografa Charlieja Labana Trierja, plesna predstava Panegyric, grškega koreografa Andreasa Hannesa ter nova plesna predstava Kalk v koreografiji Sigrid Stigsdatter Mathiassen, ki je na Pajku gostovala tudi lani.
Drugi dan festivala se bo začel že ob 11.00 z D & G rejvom na Ljubljanici, plesno zabavo na splavu Bobermarine v Trnovskem pristanu (nasproti Špice). Po zabavi sledi vrhunec in hkrati zaključni dogodek festivala: Obred, ekskluzivni performans na prostem, slovite britanske akcionistične umetnice Poppy Jackson, ki bo potekal na skrivni lokaciji, ki bo razkrita dan pred tem na glavnem festivalskem dogodku.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.