Vanja Pirc

 |  Mladina 29  |  Kultura

Cvet iz rešilnih jopičev

Ai Weiwei spet o begunski krizi

Eden največjih zvezdnikov sodobne umetnosti, kitajski disident Ai Weiwei, te dni razstavlja čisto blizu nas, na Dunaju. To ni njegova prva razstava v Avstriji, je pa prva, ki se je je lahko osebno udeležil, saj mu kitajske oblasti leta 2011, v času razstave v gra- škem Kunsthausu, niso dovolile odpotovati iz države, nekaj mesecev prej so ga zadr- ževale celo v hišnem priporu. Uradnega razloga za te ukrepe nikoli ni izvedel, neuradno so bili posledica njegovega ostrega odziva ob potresu v Sečuanu, v katerem je zaradi neprimerne gradnje, za katero je bila odgovorna predvsem država, umrlo več kot 5000 otrok.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 29  |  Kultura

Eden največjih zvezdnikov sodobne umetnosti, kitajski disident Ai Weiwei, te dni razstavlja čisto blizu nas, na Dunaju. To ni njegova prva razstava v Avstriji, je pa prva, ki se je je lahko osebno udeležil, saj mu kitajske oblasti leta 2011, v času razstave v gra- škem Kunsthausu, niso dovolile odpotovati iz države, nekaj mesecev prej so ga zadr- ževale celo v hišnem priporu. Uradnega razloga za te ukrepe nikoli ni izvedel, neuradno so bili posledica njegovega ostrega odziva ob potresu v Sečuanu, v katerem je zaradi neprimerne gradnje, za katero je bila odgovorna predvsem država, umrlo več kot 5000 otrok.

Konceptualnemu umetniku, ki svoja dela redno prepleta z družbeno kritiko in aktivizmom, so Kitajsko dovolili zapustiti šele avgusta 2015 in od takrat živi in predava v Berlinu. Od blizu pa spremlja tudi begunsko krizo in glasno kritizira odziv EU nanjo, zato ne preseneča, da je tej tematiki v zadnjem času posvetil že kar nekaj umetniških del.

Najnovejše si lahko ogledamo prav na Dunaju, na površini ribnika palače Belvedere, kjer je Weiwei več kot tisoč rešilnih jopičev, ki jih je našel na obali Lezbosa, preoblikoval v veliko, na vodi lebdečo instalacijo. Od daleč je videti kot skupek nežnih lotosovih cvetov, ogled od blizu pa navdaja s srhom, saj lahko le upamo, da so begunci iz Sirije in drugih držav, ki so se v teh jopi- čih s tihotapskimi gumenjaki podali od Turčije proti Grčiji, pot preživeli. Vsem gotovo ni uspelo.

V palači Belvedere in pred njo so ta hip razstavljena tudi druga Weiweijeva dela, med drugim starodavni tempelj iz časa dinastije Ming, ki so ga po kulturni revoliciji pustili propadati, umetnik pa ga je odkupil, razstavil na 1300 kosov, ga preselil in sestavil nazaj kot umetniško instalacijo. Razstava bo odprta do 20. novembra.