11. 11. 2016 | Mladina 45 | Kultura | TV
Odprite s. p. in srečni boste
Kako POP TV poveličuje prekarizacijo
Voditelj oddaje Štartaj, Slovenija! Matija Goljar. Hipsterski imidž in glorifikacija nestabilnih oblik zaposlovanja. Zmagovalna formula?
© POP TV
Da je sodobni slovenski heroj podjetnik, tu pa tam celo podjetnica, nas je več let učila Edita Cetinski v nacionalkini oddaji Prava ideja, kjer je gostila osebe, ki izumljajo, vodijo podjetja ali pa s prepevanjem o lepoti žensk na pragu srednjih let polnijo dvorane po Sloveniji. Oddaja Prava ideja je ne glede na to, ali gostje v njej plačujejo davke v Sloveniji ali so poslovanje raje preselili na Ciper, povzdigovala podjetništvo, vse z bolj ali manj izraženim pozivom, da je treba iti na svoje in začeti služiti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
11. 11. 2016 | Mladina 45 | Kultura | TV
Voditelj oddaje Štartaj, Slovenija! Matija Goljar. Hipsterski imidž in glorifikacija nestabilnih oblik zaposlovanja. Zmagovalna formula?
© POP TV
Da je sodobni slovenski heroj podjetnik, tu pa tam celo podjetnica, nas je več let učila Edita Cetinski v nacionalkini oddaji Prava ideja, kjer je gostila osebe, ki izumljajo, vodijo podjetja ali pa s prepevanjem o lepoti žensk na pragu srednjih let polnijo dvorane po Sloveniji. Oddaja Prava ideja je ne glede na to, ali gostje v njej plačujejo davke v Sloveniji ali so poslovanje raje preselili na Ciper, povzdigovala podjetništvo, vse z bolj ali manj izraženim pozivom, da je treba iti na svoje in začeti služiti.
Zdaj je Prava ideja dobila konkurenco na POP TV. In po prvi oddaji Štartaj, Slovenija, ki je bila na sporedu v nedeljo, lahko sklepamo, da je glavni poziv oddaje, naj si ljudje službo ustvarijo sami ter se tako, če parafraziramo Jana Plestenjaka, umaknejo z državne joške, oziroma naj pustijo redno službo in se prepustijo negotovosti trga.
Že začeli so v slogu Smiljana Morija in Oprah: da je Slovenija pripravljena na uspeh, da nas čakajo zgodbe ljudi, ki v svoje sanje verjamejo bolj, kot se bojijo padca, prihodnost je v naših rokah, naj vas majhnost ne ustavi in kar je še podobnih klišejev. Če prevedemo, vsi, ki še niste odprli s. p.-ja, ste navadne slovenceljske reve.
Na ekranu se je nato prikazal Matija Goljar, ki v srednjih šolah predava o podjetništvu, in nam je takoj razložil, da je, če ne uspemo, to še vedno bolje, kot če sploh ne začnemo. In da je edini način, da uspemo, da poskusimo še enkrat. To verjetno res velja za izstavljanje e-računov, a dvomimo, da je voditelj, ki je našemljen v »start up hipsterja« (allstarke, kavbojke, odpeta srajca in James Blunt pričeska), imel to v mislih.
Sledili sta zgodbi dveh podjetnikov, ki jima je POP TV blagovolil urediti prostor na policah trgovin, a bolj kot to, da je šlo za promocijo enega največjih trgovcev, je bil problematičen ton, v katerem so bile zgodbe v oddaji predstavljene. Ko si redno zaposleni Koprčan na primer odpre s. p., njegovo življenje »steče po pravem ritmu«, začne se optimistična glasba, naš Koprčan pa z zanosom hodi po ulici. Srečno je poročen, izve za nosečnost žene in po nekaj zapletih končno pusti redno službo in svoj hobi spremeni v posel.
Glorifikacije nestabilnih oblik zaposlovanja na televiziji smo danes resda že nekoliko vajeni, da pa se zato, da ljudem za pol leta omogočijo prodajo njihovih izdelkov v trgovski verigi, izpostavlja njihovo zasebno življenje, z zdravstvenimi težavami njihovih novorojenčkov vred, je vsaj neokusno.
Podobno neokusno, a vsaj zabavno pa je, kako urednik oddaje Tednik, Igor Pirkovič, še vedno vztraja s svojo kariero pisanja besedil. V ponedeljek je tako prispevku o Melaniji Knavs dodal tudi svoj lastni glasbeni vložek, skladbo Ansambla Slavček, ki dokazuje, da se diskurzu trga ne morejo izogniti niti veliki umetniki, kot je Pirkovič, sicer avtor himne SDS: »Melanija je našla tržno nišo / prek Trumpa bi prišla v Belo hišo / iz Sevnice direkt na vrh sveta / ker nos ima za pravega moža.« Prava ideja.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.