9. 12. 2016 | Mladina 49 | Kultura
Barvite podobe v sivini socializma
Tudi v globoko socialistični Sloveniji se je razvijal popart, a ubiral svoja pota
Razstava Slovenija in neuvrščeni pop, na ogled je v Umetnostni galeriji Maribor, je prvi sistematični prikaz slovenske različice poparta, umetniške smeri, ki se je sredi petdesetih let prejšnjega stoletja razvila v Veliki Britaniji kot odziv na amerikanizacijo in kot kritika vsiljevanja potrošniškega modela družbe. Popart je bil v sporočilih in formi igriv, ironičen, bleščeč, slikovit in brezoseben. Na delu je bil reizem, popredmetenje, poblagovljenje vsega. Tudi človeških podob. Umetniki so se poigravali s podobami iz množične kulture, oglasnih sporočil, z medijskimi podobami znanih osebnosti, pri ustvarjanju so uporabljali sličice iz znanih stripov. Konec petdesetih let se je popart uveljavil kot »kul« umetniška zvrst v ZDA, vrhunec pa je doživel z umetninami Andyja Warhola, med njimi z za to umetniško smer najreprezentativnejšima deloma Pločevinka paradižnikove juhe Campbell in Marilynin diptih. A v šestdesetih in sedemdesetih letih je ta umetniška smer sledilce našla tudi v Socialistični republiki Sloveniji.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.