Nightwave, producentka elektronske glasbe in didžejka
… ki v Veliki Britaniji navdušuje že leta
Že konec devetdesetih je bila kot mlada rejverka navdušenka nad techno partiji. Te je obiskovala kar z beležko in lokalnim didžejem »težila«, da so ji zaupali naslove komadov, ki so nanjo naredili vtis. Te zapiske je čez čas pretvorila v fizične nosilce zvoka in že v najstniških letih pričela z didžejanjem. Nekaj časa je s techno seti zabavala sorojake, pri osemnajstih pa se je preselila v London. Zdaj že leta živi in ustvarja v škotskem Glasgowu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Že konec devetdesetih je bila kot mlada rejverka navdušenka nad techno partiji. Te je obiskovala kar z beležko in lokalnim didžejem »težila«, da so ji zaupali naslove komadov, ki so nanjo naredili vtis. Te zapiske je čez čas pretvorila v fizične nosilce zvoka in že v najstniških letih pričela z didžejanjem. Nekaj časa je s techno seti zabavala sorojake, pri osemnajstih pa se je preselila v London. Zdaj že leta živi in ustvarja v škotskem Glasgowu.
Ob selitvi na Otočje še ni načrtovala profesionalne glasbene kariere, čeprav jo je želja po nadaljnjem glasbenem udejstvovanju spremljala ves čas. Dom je zapustila zaradi študijskih podvigov na področju alternativne medicine. Pa vendar jo je odpeljalo v glasbo in še več, uspelo ji je prepričati zahtevno britansko klubsko občinstvo. Danes je uveljavljena didžejka in producentka elektronske glasbe, ki jo občinstvo bolj kot po njenem pravem imenu Maja Medvešek pozna pod psevdonimom Nightwave.
Brez večjih zadržkov lahko ocenimo, da ima izmed vseh slovenskih izvozov klubske elektronike največ podpore v uveljavljenih glasbenih medijih, ki pokrivajo to področje – mnogo več kot denimo Gramatik in Umek. Lepe besede o Nightwave lahko najdemo v skoraj vseh resnih medijskih avtoritetah sodobne elektronike (na primer Fact, The Fader, Vice, The Guardian), njena produkcija in DJ seti so navdušili marsikaterega glasbenega kritika.
Je pa zanimivo, da se po desetletju izdaj pri priznanih založbah sama še vedno dobro znajde s skromnim naborom produkcijskih orodij – prenosnikom, klaviaturo in slušalkami, četudi ima v studiu na voljo tudi težko strojno mašinerijo. Beate pogosto producira kar v udobju mehke postelje, ob čemer noge sunkovito pozibava v hitrih ritmih raznovrstnih žanrov klubske bass glasbe. Beseda raznovrstno bi morala biti v njenem kontekstu sicer podčrtana dvakrat in odebeljena z mastnim tiskom, saj v svojem repertoarju povzema vse dimenzije širokega pojma bass glasbe. Bogati stilski nabor njene produkcije in DJ setov vključuje grime, electro, footwork, rave, dubstep, ghetto house, klubski hip-hop ter tudi techno in disko in gotovo še kaj drugega, saj ustvarja predvsem mutantske hibride med vsemi naštetimi žanri.
Morda bi njen raznolik slog še najbolj slikovito pojasnil ožji izbor njenih idolov, ki vključuje pionirja čikaškega footworka DJ Rashada, legendo ameriškega ghetto-housa DJ Deeona, s katerim je predlani ustvarila komad Hit It, in detroitske electro očake Drexciya, ki so bili tudi glavni navdih za njeno prihajajočo izdajo. To malo ploščo je Nightwave poimenovala kar po njihovem komadu Wavejumper, izdala pa jo bo pri založbi Fool’s Gold, ki ima na spletnem portalu Soundcloud štirikrat več sledilcev, kot ima Slovenija prebivalcev.
Ob aktivnem delovanju v glasbi, založništvu in organizaciji dogodkov pa Nightwave veliko pozornosti še vedno namenja tudi izobraževanju, in to na več različnih področjih. Posveča se študiju egipčanskih hieroglifov. Pred šestimi leti je bila sprejeta na Red Bull Music Academy, ki vsako leto izmed več tisoč prijavljenih glasbenikov sprejme zgolj peščico najbolj perspektivnih. Nekaj časa pa je bila dejavna tudi kot igralka. Najprej smo jo spremljali v domači nanizanki Vrtičkarji, v priljubljeni britanski policijski TV seriji The Bill je imela vlogo bosanske ilegalne priseljenke, na snemanjih filmov The Good Night in Chromophobia pa je delala kot dvojnica zvezdnice Penelope Cruz. Pohvali se lahko tudi, da je s svojimi gibi oplemenitila video igro DJ Hero, priljubljeno simulacijo didžejanja; tako se je znašla v skupini animiranih didžejskih zvezd, kjer je na voljo kot avatar, s katerim množice upravljajo, ko se želijo v virtualnem svetu pretvarjati, da so superzvezdniška didžejka.
Sama morda ni superzvezdnica, je pa na britanski klubski sceni vidno ime. To med drugim dokazujejo tudi že trije nastopi na odmevnih dogodkih spletne platforme Boiler Room, ki jih prek spleta v živo spremlja večtisočglava množica. Njen lanski set za Boiler Room v Parizu je bil še posebej odmeven, a žal ne zaradi izvrstne selekcije komadov, temveč zaradi rafala seksističnih komentarjev. Izjave so bile celo tako šovinistične, da je dogodek sprožil obširno javno razpravo o spletni mizoginiji, na koncu pa je generalštab Boiler Rooma sprejel odločitev, da zaposli cenzorje, ki bodo ob živih prenosih sproti brisali sovražni govor.
Nightwave se na hejterje požvižga. Zaveda se, da je pomembna glasba in ne kombinacija spolnih kromosomov. Ob debati o spolni enakopravnosti v svetu klubske elektronike zavije z očmi, odpre prenosnik in v nekaj minutah sprogramira masten beat, ki bi nekontrolirano miganje z glavo sprožil tudi v najbolj zadrtih spletnih šovinistih.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.