Frljić pozval Junckerja
… k zaščiti igralcev in avtorjev predstave Kletev pred nasiljem poljskih konservativnih krogov
Prizor iz predstave Klatwa (Kletev)
© Magda Hueckel
Oliver Frljić, provokativni hrvaški režiser, s svojimi predstavami brezkompromisno in pogumno dreza v najbolj občutljive točke družb, da bi jih soočil z lastnimi travmami. V zadnjem času pogosto režira na Poljskem in razburja tamkajšnje konservativne kroge, zlasti v poljski družbi zelo vplivno Rimskokatoliško cerkev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Prizor iz predstave Klatwa (Kletev)
© Magda Hueckel
Oliver Frljić, provokativni hrvaški režiser, s svojimi predstavami brezkompromisno in pogumno dreza v najbolj občutljive točke družb, da bi jih soočil z lastnimi travmami. V zadnjem času pogosto režira na Poljskem in razburja tamkajšnje konservativne kroge, zlasti v poljski družbi zelo vplivno Rimskokatoliško cerkev.
Že pred meseci je dvignil veliko prahu s predstavo Naše nasilje in vaše nasilje, v kateri dekle v hidžabu potegne iz vagine poljsko zastavo, še bolj pa je konservativce razburil prizor Jezusovega posilstva dekleta. V najnovejši predstavi z naslovom Kletev, režiral jo je v varšavskem gledališču Powszechney, se je neposredno lotil povezav med politiko in cerkvijo v poljski družbi. Predstavo je zasnoval na podlagi drame Stanislawa Wispianskega, v kateri je bard poljske književnosti opisal resnično zgodbo duhovnika, ki je imel otroke. Frljić je predlogo Wispianskega nadgradil s kritiko političnega in družbenega ustroja poljske družbe in RKC v njej. Vanjo je denimo – večina medijev navaja vsebino na podlagi zapisa na hrvaškem konservativnem portalu Bitno.si – umestil prizor, v katerem igralka simulira oralni seks s kipom Janeza Pavla II., na kip pa so igralci kasneje namestili ploščo z napisom »zaščitnik pedofilov«. V nekem trenutku ena izmed igralk pokaže ultrazvok nerojenega otroka in občinstvu pojasni, da bo splavila. »Zanosila bom vsake tri mesece in vsakič bom splavila. Splav bom naredila, ker mi je to omogočeno,« kriči. V predstavi igralka zbira tudi denar za umor Jaroslawa Kacynskega, predsednika vladajoče konservativne stranke Zakon in pravičnost, nato pa gledalcem pojasni, da scene umora ne bodo prikazali, saj je pozivanje k umoru – navaja režiserja Frljića – kaznivo dejanje.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.