7. 4. 2017 | Mladina 14 | Kultura
Damien Hirst
Razvpiti britanski umetnik, ki medije od leta 1991 polni s škandali, povezanimi s kontroverznimi umetniškimi projekti in tudi z vrtoglavimi cenami, ki jih njegova dela dosegajo na trgu umetnin
Damien Hirst pred svojima umetninama: na levi je delo Mother and Child (Divided) (Prepolovljena mati in otrok), s katerim se je leta 1993 predstavil na Beneškem bienalu, na desni ena od slik z barvnimi pikami.
Marca se je pred Palačo Grassi, eno najpomembnejših galerij v Benetkah, umeščeno tik ob Veliki kanal, znašlo približno 40 kilogramov živalskih iztrebkov. Na ugledno lokacijo v mestu na vodi jih je dostavila skupina angažiranih posameznikov, ki so se poimenovali Animalisti in so v spremnem sporočilu zapisali: »Damien Hirst, pojdi domov! Oglej si to umetnino!« Protest je bil seveda usmerjen proti Damienu Hirstu, že nekaj časa najbogatejšemu in verjetno tudi najbolj razvpitemu še živečemu britanskemu umetniku, ki medije že od leta 1991 polni s škandali, povezanimi z njegovimi umetniškimi deli, pa tudi z vrtoglavimi cenami, ki jih ta dela dosegajo na trgu umetnin. Za predstavitev najnovejšega projekta je izbral Benetke in ta novica že dolgo razburja tamkajšnje borce za pravice živali. Na svoji spletni strani so zapisali, da je Hirst nepravi umetnik, da umetnost gradi na izrabljanju živali in si je na tem zgradil tudi bogastvo: »Hirst živali nagači, razkosa in pogosto ubije posebej za umetniški projekt.« Zato so mu tudi pripravili fekalno »dobrodošlico«.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.